Friday 16 June 2017

Rezeki Ramadhan

Assalamualaikum...

Semalam sampai je rumah pukul 6 teruslah mama bersilat didapur menyediakan juadah berbuka, juadah yang ringkas-ringkas saja janji boleh dimakan. Dah la dapur pulak buat hal, satu je boleh digunakan satu lagi tu entah apa kena tak boleh nak dihidupkan. Maklumlah dapur pun dah bertahun guna tu, kena tukar barulah gamaknya nanti. gigihlah memasak guna satu dapur saja, tapi takpalah syukur masih boleh memasakkan. walaupun yang simple-simple syukur masih punya rezeki makanan.

Sedang mama asyik didapur Adrien masuk ke dapur membawa satu bungkusan. Mama tengok sepintas lalu sajalah sebab masih sibuk dengan masakan di kuali. Bila dah selesai barulah mama buka sampul surat yang diterima. Alhamdulillah...rezeki ramadhan, mama terima pemberian dari aida sebagai salah seorang pengomen di blognya. Aduh malu juga mama ni haa tapi dalam malu tu rasa sangat berbesar hati, pemberiannya pun sangat bagus dan mama sangat suka.



Tengoklah ni bukan satu tapi cuba kira berapa yang mama dapat tu, ya Allah syukur sangat-sangat dalam mama dok terfikir-fikir nak mencari bahan bacaan aida dah bagi pada mama bahan bacaan. Siap ada buku resepi lagi tu haa..nanti bolehlah mama cuba resepi puding yang ada dalam buku tu. Ada penanda buku yang dibuat sendiri,tasbih..semua mama sukalah. Aida juga stokis power gold kalau sesiapa nak beli emas bolehlah contact aida.

Sedikit dari isi kandungan buku prof muhaya


Sebenarnya aida pun rajin memberi komen dekat blog mama eh mama rasa setiap blog yang aida follow mesti aida komen jugakan. Yang bestnya aida bukan komen pada entri terkini je tapi aida komen pada entri-entri sebelum yang belum dibaca. Jadi mama pun akan membalas komen dan baca juga entri yang belum mama baca. Siapa yang belum follow aida bolehlah terjah dan follow menambahkan kenalan dan bersilaturrahim.

Aida...terima kasih banyak-banyak tau, saya terharu dan suka sangat dengan pemberian dari aida ni. Moga Allah berikan rahmat dan redhaNya buat aida, moga aida terus dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang baik, berbahagia disamping suami dan anak-anak. semoga ukhuwah antara kita terus berkekalan..inshaAllah.

Wassalam.

14 comments:

  1. alhamdulillah.. rezeki akak.. :)

    ReplyDelete
  2. ALHAMDULILLAH REZKI RAMADAN KAREEM SALAM JUMAAT

    ReplyDelete
  3. mmg tiap2 hari akak sampai umah kul 6 ptg ke kak? gigih btl akak nyiapkan juadah berbuka ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye dana..hari2 sampai rumah pukul 6 dan hari2 pun gigih memasak hehehe

      Delete
  4. kdg2 tu blik keje dah penat, to gagahkan jugk prepare untk berbuka, solute kat mommy kat luar tu, alhamdulillah rezeki tu

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah Rezeki Ramadhan

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...nikmat..syukur..moga ukhuwah terus kukuh.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah. Bahagia betul rasanya bila berukhuwah begini rupa :) selamat membaca!

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..banyak hadiah dapat tu :)

    ReplyDelete
  9. banyak hadiah tu..semoga akak dan aida dimurahkan rezeki.

    ReplyDelete
  10. Wah lepas ni nampaknya bukan hari hari memuding, hari hari study nampaknya hihi ...

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Kejohanan Silat Olahraga

 Asalamualaikum... Mga kita semua didalam lindungan dan redha Allah swt. 3,4 dan 5 Mac anak-anak mama menyertai satu lagi kejohanan silat. K...