Si pengacau

Assalamualaikum...

Adelya demamnya sudah kebah, cuma meragamnya terlebih pantang silap sikit berbunyilah dia. Di rumah pula ada si pengacau, memang buat mama berasap je lah.

Mama nak buat kerja pun susah, disuruhnya riba takpun bila berbaring disuruhnya mama baring disebelah peluk dia. Mujur juga en.azmi tu boleh menolong, kasut sekolah dan baju sekolah abang adam, en.azmi yang tolong sental.


Itulah si pengacau..elok-elok adelya berbaring dia pun datang senyap-senyap geletek kaki adelya, apalagi meraunglah adelya, hanginn je mama dengan adrien ni. Tu mereka berebut bantal busuk yang dipegang adelya.

Bantal busuk tu adrien yang punya,tapi dirampas adelya...hmmm lagi kuatlah adrien mengusik sebab nak rampas kembali bantal tersebut, modal adelya meraung dan menangis saja...oiii mama pun macam nak meraunglah,satu kerja pun tak buat lagi, adelya dok berbaring diriba sambil menangis.

Dalam pada demam tu garang juga, adrien ketawa je adelya cakap "apa gelak-gelak" haiii macam-macamlah anak-anak ni. Sekarang abang adam pula macam nak berjangkit demamnya, harap tak melarat esok dah nak sekolah.

Dalam dok meriba adelya siap satu entri...hahaha, tak tahu nak buat apa ni.

Allahummasolli a'la sayyidina Muhammad
Waala a'li sayyidina Muhammad

Wassalam

Comments

  1. ragam anak2 ya yan sedih gembira marah sama banyak...

    ReplyDelete
  2. Lagi adik tu nangis lagi abang menyakat...hihi...saba ya mama..

    ReplyDelete
  3. Macam nak sama ja apa yang dilalui AA, Adrien nak main tu adik nak rehat, syukur suami menolong kan..

    ReplyDelete
  4. mcm mcm kan karenah anak anak...kdg kdg brasap, tu dorg jugak la penawarnye...hehehe...moga coat smbuh...

    PS...salam perkenalan...

    ReplyDelete
  5. Hihi.....Adrien ni mmg suka menyakat yeh.... Sian Adelya. Tapi nanti benda benda ginilah yg diaorg akan rindu dan ingat sampat beso Azra

    ReplyDelete
  6. Kerenah budak bila tak sihat macam itulah AA
    Yg sihat tak selesa tak ada teman nak bermain itulah jadinya:)

    ReplyDelete
  7. hebat mama..sambil meriba, sambil blogging. :D

    ReplyDelete
  8. si adik nk ngusik kakaknya... nk suh kakak hepi lah tu

    ReplyDelete
  9. hihihi abg suka nyakat adik lettew..
    mmg bersabar j kann kakkk

    ReplyDelete
  10. hihi..biasalah tu...
    ank2 usia camni mmg suka kacau/usik2 sesama dia org..
    lg marah, lg nak usik

    ReplyDelete
  11. Bila anak x sihat. Memang kita yg jd mcm zombi kan. Mana nk siapkn rumah yg mcm kapal karam lg huuuu

    ReplyDelete
  12. Ragam2 anak2 gitu la.
    usik mengusik bikin telinga kita bingit hu hu...

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts