garang ke

assalamualaikum semua...
rutin sejak abg adam tadika. petang atau malam kena buat home work.
pernah satu petang dalam perjalanan balik dari taska bersembang dgn abg adam
" mama tecer suruh mama ajar abg buat keje sekolah tau.." kata abg adam
"ok.." jawab mamanya nih,dalam hati terdetik juga bukan ke memang di ajar pun setiap kali ada home work,tp papa dia la ajar.
sekali en.azmi bertanya
" kenapa tak suruh papa ajar?"
"tak nak lah papa garang" jawab abg adam
ahahaha...terus akak gelak, patut la suruh mama rupanya takut dgn papa, siap ckp tecer suruh mama ajar pada hal sendiri yg nak mama ajar..
tapi agak betul apa yg abg adam cakap tu..akak pun naik seram bila tgk en.azmi mengajar dah mcm abg adam tu kat sekolah rendah dibuatnya, walhal budak tu baru tadika kot..hehehe
kalu abg tulis tak cantik,boleh dia padam suruh buat balik??? hoih..tak hagak-hagak baru 5 tahun tu,bkn 15 tahun...huhuhu
"tak cantik ni abg,buat balik macam papa tulis"...kuikuikui , papa dah berjanggut kot,klu tulis tak cantik mmg nak kena la tu..hehehe, kelakar jek akak tgk dua beranak tu, siap rotan hokey, salah atau tak cantik je,kena la abg adam tu..nak buat macammana kan abg, papa garang...
sampai sekarang ni..klu en.azmi nak ajar je,abg adam mesti je ada alasan...abg lapar la, semalam belum habis buat home work, dia dok kata pening kepala,terpaksa la mama picitkan kepala lepas tu baru bole buat keje...hahaha, kalau dgn mama dia ni,tulisan kurang cantik pun xpe...jeling je en.azmi tu kat akak tau...ada akak kesah?
 
papa tengah mengajar bersama dengan dengan peneman setia, adelya dan adrien, tp bagus juga secara tak langsung adrien dan adelya pun dapat belajar sama...
terima kasih sudi baca
wassalam

Comments

Popular Posts