Saturday, 13 July 2019

Jalan-jalan ambik angin, makan²

Assalamualaikum...

Penat balik dari bertaklimat belum hilang..mengantuk sebab tidur lambat tapi sebab kasihan anak² kena tinggal mama paksa en.azmi bawa kami jalan²  hahah..takde lah jalan jauh pun dekat² rumah jugak.

Setelah menggoogle apa yang patut jumpalah satu tempat tu dekat je dengan morib, dari rumah ni dalam 40minit macam tu je,so ok lah jom la kita tengok ok ke tidak tempatnya.

Kuan Wellness Eco Park nama tempatnya, ok jugalah tempatnya kan tapi takdelah besar sangat, ini atas tanah persendirian. Mama tengok macam ada lagi pembangunan yang akan dibuat, macam nak buat resort, sebenarnya dekat situ tempat sarang burung walid dan memang ada dijual produknya disitu, cuma mungkin pemilik menambahkan sedikit tarikan dengan membuat mini zoo disitu.

Bayaran dikenakan untuk masuk mini zoo tu sebanyak rm5 seorang, kira oklah untuk anak² dapat bagi makan ikan dan arnab, makanan ikan rm3 dan arnab rm2. Anak² mama ni mudah je asalkan dapat berjalan dah gumbira walaupun tempatnya takdelah besar mana pun.

Banyak jugalah haiwan dalam tu... Ikan, burung,itik,ayam,merak yang tak mahu kembangkan ekor, musang, ayam serama,iguana,rusa, ayam belanda...ehh banyak jugalah kan,cuma kawasannya tak luas manalah.

Dalam bangunan bersebelahan kami masuk juga, ada tempat untuk menonton info tentang burung walidlah agaknya tapi mama tak tonton sebab dalam bahasa cina, terlupa pula nak bagi cadangan nanti buat dalam bahasa melayu atau english. Seronok masuk dalam ni sebab nak aircon bagi sejuk badan sekejap.

Kincir angin tu.tempat cantik untuk.bergambar, mama bayangkan kalau ada bunga tulip lagi cantik tu
Keluar dari situ mama ajak lepak pantai pula, kami pergi tempat mama taklimat tu lah sebab kata anak² mama naik buai tak ajak dorang ok pergilah naik buai tu anak². Tapi adrien.dah membebel kenapa mama tak bawa baju mandi kitorang,kitorang nak mandi kolam... Adoiii, siap cakap sabtu depan datang lepas tu kita tido situ ahad baru balik...inshaAllah anak² ada rezeki kita datang, senang juga dekat dengan rumah kan.


Haaa...berbuailah anak², seronok juga lepak2 tepi pantaikan

Gambar mama berbuai...en.azmi la tunjuk pada anak² gambar mama ni. Sesekali mama ko nak fefeeling bawang merah kan bila anak² tak ikut,kalau anak² ikut mesti nak terjun kolam je.

Cendol durian,Milo tabur float dan milo nestum float
Balik tu pekena cendol durian pulak, tengah panas memang layanlah. Selesai makan baliklah kami. Tak sampai sehari pun berjalan hahaha.   Mama penat hokey,nak cover tido pulak. Nanti ada rezeki kita jalan² lagi ye

Wassalam

8 comments:

  1. kita tengok pun dh rasa happy kak, yg penting dpt kuar jln2, pastu dpt tgk binatang2 dpt pi pantai... last tu best cendol durian

    ReplyDelete
  2. wah cantik siap ada kincir angin!

    ReplyDelete
  3. Budak-budak memang suka betul kalau ke zoo.
    Zoo mini pun ok dah 😁

    ReplyDelete
  4. 1st time tau tempat ni.
    seronok bila dapat jalan2 tempat baru, tak kisah jauh atau dekat.
    lagi seronok siap pakej berbuai di tepi pantai dan makan2..hehee

    ReplyDelete
  5. Anak2 dapat berjalan mmg seronok la diaorg.
    Menarik juga tempat baru tu. Ok la utk anak2, dpt bg haiwan makan kan. Cantik gambar yaya kat kincir tu.
    InshaaAllah, ada rezeki boleh jalan2 lagi.

    ReplyDelete
  6. mmg ralit naik buaian di tepi pantai..pasir yg halus, view yg cantik...byk aktiviti di Kuan Wellness Eco Park..

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Tunaikan hasrat Adrien Aryan

Assalamualaikum... "Mama...tak lama dah nak besday yen?mama nak beli kek apa?" "Mama beli kek pisang je dekat kedai aceh ...