throwback..



"sapa dulu yang paling samseng dikalangan adik-beradik"

"sapa dulu yang pernah kena ikat dekat pokok pastu,diletakkan sisa-sisa ikan biar kerengga gigit"

"sapa dulu yang paling terer panjat pokok,sampai boleh meyorok kat pokok mempelam yg rimbun tepi rumah sebab taknak pegi sekolah"

"sapa dulu yg piglet ramai-ramai lari belakang rumah disangkanya kambing"

"sapa dulu yg bergaduh berebut chanel tv sampaikan,arwah ayah nak kapak tv"

hahaha..adegan waktu tu memang kelakar giler biler diingat kembali,
ramai-ramai tengok tv tapi asyik bergaduh nak tengok citer masing-masing pada hal yg ada tv 1,tv2 dgn tv3  jek time tu.. itupun berebut macam hape tah,
sebabkan bengang dengan anak-anak yg dok bergaduh berebut tv,
tak semena-mena arwah pak berahim muncul kat ruang tamu dgn kapak..
hampir lagi tv kecik tu dikapak arwah,mujur lagi arwah mak limah sempat pegang kapak dari belakang...
kahkahkah..dapat tak bayangkan adegan tu???
masih terbayang diruang mata akak adegan itu...

itulah sedikit throwback antara akak dan adik-beradik semalam...
saja mengimbas memori bersempena dgn tarikh kelahiran arwah ayah akak 10 september..
banyak kenangan sebenarnya yg ada..

setakat ini itu sahaja yg mampu akak tulis...
tp masa amat cemburu pada akak sekarang ni..


anak-anak,menantu dan cucu arwah ayah,
ayah sempat tengok 3 orang je..
oh dalam ni wak doyok tak de..

haa..abadikan juga gambar wak doyok kat sini,walapon akak tau adik akak sorg tu taktau pun kewujudan blog kakak dia ni..
jadi boleh le nak kutuk dia lebih2 sikit hahaha


wak doyok konpiden berbaju pink...
jadi pengapit je la dulu ye..
ini kalu arwah ayah tengok mau nangis nih..
kecik-kecik dulu nakal nak mampuih katanya..dah besar sejuk hati,
sekarang dia la duduk kat kg jaga rumah pusaka dan usahakan kebun sawit kt kg tu...
kakak siap pesan cepat2 la kawin,lepas ni kitorng balik kg dah ada yg tolong masak utk kitorang hehehe... tak sabar nak ada adik ipar pompuan pulak...

ayah..semoga ayah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman dan beramal soleh..
aaminn... ya rabb...

wassalam

Comments

  1. Seronok bila teringat jaman kanak2 kan kak.

    ReplyDelete
  2. catatan kenangan masa silam yang akan terus kekal dalam ingatan... semoga terus berbahagia disisi keluarga tersayang aryan azra :)

    ReplyDelete
  3. haha, gelakkan wak doyok dulu ya kak.. hensem ko wak pakai pink..

    garang juga arwah ayah akak ya? kenangan masa lalu yang takkan berulang ya kak.. nampak semua adik beradik akak tu sekarang bersama2 pasti arwah ayah akak tenang.. masa kecil pasti banyak kenakalan yang kita buat ...mak ayah kita tahu sebenarnya itu memang ragam budak2..

    ReplyDelete
  4. hehe...saya tergelak baca cite ni kak
    boleh tahan juga anak pak berahim ni ye
    saya siap membayangkan adegan kena kapak tu
    kalau saya mahu lari tak cukup tanah...hehe

    p/s-saya tag blog ni untuk The Versatile Award

    ReplyDelete
  5. Garangnye ayah kak lah.. sib baik tv x kene kapak.
    kalo x, xdpt tgk tv lagi.. hehe..

    ReplyDelete
  6. seronok kan kak bila mengimbau kenangan tu dah beso2 ni. disebabkan jarak ktorg adik badik jauh2. lepas tu ada yg duduk kt kg dgn arwah tok opah. nak mengimbau tu macam susah la sikit huuukkk

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts