bersabarlah hai hati...


kerja yang banyak..
banci yang dibuat tahun ni bakal ditutup pada bulan ni..
hari-hari akak terpaksa balik lewat..

minggu lepas akak balik pukul 7pm,
minggu ni..bos kata kalu rajin boleh balik pukul 10pm..
apa???pukul 10???...
hmmm...kalau diikutkan mau je balik pukul 10..
tapi memandangkan akak bukan bujang lagi,jadi akak balik pukul 8,
mujur en.azmi benarkan dan dia sanggup lak utk menjaga anak-anak..

hai kalau tak difikirkan kerja, memang akak taknak balik lambat,
kesian anak-anak tp nak buat macammana..
bila orang lain ot dan akak tidak ot...
borang2 yg dihantar akan sangkut kat meja akak bertimbun-timbun,
pada waktu bekerja biasa tak sempat akak nak kejar,
mana nak key in dalam sistem, mana nak buat batching hantar ke perosesan lagi...
nak taknak terpaksalah akak meng'ot'kan diri...

pagi tadi..dalam perjalanan ke tempat kerja..
abang adam dengan muka monyok memandang mama dia ni..

"mama..cakapla dekat papa,takmau balik lambat-lambat lagi"
akak kurang jelas maksud abg adam tu...
"sapa jangan balik lambat?"
ye la suruh mama cakap kat papa..mungkin en.azmi la kan yg selalu balik lambat..
"mama la..jgn balik lambat"
sedih lak mama dibuatnya..baru mama faham, abg adam minta en.azmi amik akak awal la,jgn amik malam2 lagi...
terpaksa la akak jelaskan pada abg adam
"sekarang ni mama banyak keje,kena balik lambat nanti dah abis keje nanti,mama bawa abg jalan2 ok"
"ok.." jawab abg adam dengan muka yang tak gembira...

maafkan mama ye..sekarang mama mmg sibuk sangat..
wahhh..macam kalah menteri lak bizi mama ni ye..hehehe
harap cepat semua ni berakhir,supaya lepas ni akak tak perlu balik lambat lagi...

mata dah rabak asyik pandang pc je nih...adoi laaa...
habis semua ni,perlukan rehat dan masa untuk anak-anak pulak...



dua beradik yang teruja dapat pergi ke ladang tok masa cuti hari tu..

anak-anak ni, tak perlu beri banyak pun,
walau sedikit yg kita beri mereka tetap gembira...
hmmm...mama bersemangat buat kerja utk mereka juga..
claim ot yg mama dapat nanti,mama bawa anak-anak pegi jalan ok...
kesian juga pada adelya..kecik-kecik dah kena tinggal hari-hari...
sobsobsob...
lepas amik mama tiap-tiap hari terus melekat dgn mama je..
sabarlah nak ye..mama pun tengah bersabar menghadapi ujian ini...

wassalam


Comments

  1. Semoga kerja mama cepat selesai..
    Memang rasa bersalah kalau hari2 balik lambat..
    Penah jgk balik rumah anak da tido, pegi keje anak masih tido..
    siap terbayang, kalau la jadi apa2.. mesti rasa ralat sgt2..
    Tapi tuntutan kerja, nak buat mcm mana..
    Mama kerja cari rezeki utk anak2 jgk..
    Semoga segala urusan dipermudahkan.. dan semoga dpt berehat dgn anak2 lps ni..
    Sabar bnyk2 ye.. Bila diduga mcm ni, ikatan kekeluargaan tu lg erat.. :)

    ReplyDelete
  2. moga akak, anak2 dan suami terussss kuat. bertabah lah ye kak. kira memahami. insyaAllah anak2 mesti paham nanti

    ReplyDelete
  3. alahai kesiannya dekat akak
    dah tanggungjawab sebagai pekerja kan kak, nak buat camne
    tulah yang kita sebagai ibu yang bekerja ni terpaksa hadapi
    harap akak terus kuat untuk mereka, kesian abang adam, adrien dan adelya
    tapi saya percaya mereka faham

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts