anak-anak chenta hati mama

assalamualaikum semua...
dah jumaat hari ni ye,rasa sekejap je masa berlalu..
dan seiring dgn masa yg berlalu tu,mama terasa yg anak-anak pun begitu cepat membesar..
terasa seolah-olah baru semalam je lahirkan mereka...wahhh ayat kemahin lagik akak kan
hehehe pada hal takde apapun...
hari ni nak cerita pasal anak-anak tersayang..
kejap je rasa..budak nih dah boleh duduk,rasa mcm teddy bear lak dia..hikhikhik
makan pun semangat walapon tengah demam..bekalan yg mama bagi dua bekas ke taska mesti habis, bagus ye anak mama.
dengan pak-pak sedara dan cousin dia yg lelaki dia taknak,kalu dorg ambil mesti dia buat muka dan menangis,kalu perempuan yg dukung dia ok je,cuma kadang2 dia tetap nak kat mama dia juga,dgn en.azmi pun kdg2 dia taknak jugak..tetap nak mama yg dukung..
setakat ni nampak mcm agak ganas juga gugurl akak nih,rambut abg adrien dah bape kali ditariknya..
dok ikut abg gak main lori..ishhh mama kena beli barbie doll nih utk adelya..hehehe
sekarang ni mama kena bangun awal lebih sikit dari kebiasaan sebab abg adam pun dah minta nak bawa bekal hari-hari,mama turutkan aje,asalkan abg adam gembira dan rajin ke sekolah,walapon takde apa yg mama masak cuma nugget dan sosej je,itupun dah cukup buat abg adam sampai dia taknak makan makanan yg disediakan di tadika,walapon bekal yg mama bagi tu bukan abg yg habiskan,tp kawan-kawan yg habiskan...
hari pertama bawa bekal, akak tanya 
"makan tak bekal mama bagi?"
"tak mama..kawan yg habiskan"
"laaa..kenapa abg tak makan?"
"masa abg buka kawan2 ambil habis"
alahai...siannya anak mama nih... itulah abg adam nih orgnya lemah lembut sikit kalu dgn org lain,cuma garang dgn adik je,tp kdg2 dalam hati ada taman jugak...
"abg..lain kali sebelum bg kawan abg ambil la dulu satu,pastu bg la kawan2,bkn bg semua dkt kawan2,abg kena la makan juga..tp jgn la tak bg pula sbb kalu ada makanan kena la juga share dgn kawan2" itulah pesan mama dia ni, esoknya bila tnya,abg adam buat mcm yg akak cakap... kira ok la tu kan...
bekas kecik tu adrien punya,abg adam yg besar sikit..minggu ni itulah menunya hehehe
minggu depan tengok la anak-anak minta apa pulak
dua minggu sebelum tu asyik nak ngeteh kat opis mama je..hehehe layankan aje la asalkan anak-anak hepi..rambut nak pacak kalu pegi sekolah,tp mama tak pandai nak pacakkan,pastu perfume en.azmi habis dirembatnya..pandai betul abg adam ni ye nak bergaya dan wangi-wangi pegi sekolah
tak ketinggalan cerita abg kawasan nih...hehehe kenapa abg kawasan????
sebab adrien nih ganas skett,suka buli abg pastu dgn mak2 dan pak2 sedara dia pun selamber dia jer dia nak belasah,pantang org cuit dia,dia akan balas balik la...
tapi walapon adrien macam tu..dia berdisiplin sikit dari abg adam..
tengok la tu,balik dari taska dia akan simpan balik selipar dia ditempat yg dia ambil,kalau abg adam letak selipar dekat tempat dia,dia akan marah...
cikgu taska pun cakap,adrien ni suka usik kawan-kawan dekat taska, ada ke kawan-kawan solat..masa kawan sujud dia pegi garu vontot kawan-kawan..pastu lari-lari,suka-suka sambil tutup mulut..kunun cumil...alorrhh kamu ni dik..nakal ye..hehehe kat rumah lak dia ambil bakul,sangkut kat tangan pastu jerit...syayur...syayur...sambil senyum,jadi makcik jual sayur lak dgn pakai serkup kepala mama...
hahahaha...ada-ada je kerenah anak-anak ni,kadang-kadang buat mama senyum,kadang-kadang jadi singa...apapun merekalah permata hati dan penghibur hati mama ni...
ok la sampai jumpa lagi
terima kasih sudi singgah dan baca
 
wassalam
 

Comments

Popular Posts