Saturday, 6 October 2018

Cerita anak-anak

Assalamualaikum...

Minggu ni agak memenatkan cerita mama dengan anak2,pagi2 jadi kalut bilamana abg adam dengan adrien bergilir cuti sekolah. Sepatutnya tak kalut tapi jadi kalut bila adelya tengok abang2 cuti dia pun mengamuk taknak sekolah. Bila mama papa hantar pergi pasti dia pergi meraung pulak, jenuh mualimah nak pujuk. Mama lak memang tak pujuklah sebab kalut nak kejar pergi kerja pulakkan.

Abg adam dan adrien masa kecik-kecik dulu..baru berapa bulan je adrien waktu ni, abg adam pulak 2thn lbh..debab gak nampaknya masa kecik anak2 mama nih
Terpaksalah abg adam berkorban walaupun cuti pakai juga baju sekolah pergi transit hehehe mujurlah abg adam ni jenis mendengar cakap, mama suruh pakai baju sekolah tanpa banyak soal abg pakai je, terima kasih abg jadi penyelamat pagi mama. Kalut juga uruskan budak bertiga ni sorang2 bila en.azmi kena pergi kerja awal. Macam ni lah kalau en.azmi pergi awal memang kalutlah mama kejut sorang2 bangun, abg adam biasanya ok adrien dengan adelya je yang selalu bikin hal.

Dari kecik pakai baju sama, sekarang pun.masih ada baju yg sama tapi biasalah dah besar sikit ni masing2 ada citarasa sendiri,mama bagi pilih sendirilah baju apa yg dorang nak
Hari tu acik ida tak dapat ambik anak2 sekolah pagi sebab hantar emaknya ke klia, dah la hari tu adrien sorang je yang sekolah ikut mama nak cutikan je la tapi budak adrien tu bukan senang2 nak cuti, bila suruh cuti muka dah macam nak nangis dah, dia selalu cakap kalau tak pergi sekolah rugilah tak dapat ilmu. Jadinya pagi tu jenuhlah mama pikir apa nak buat, call ibu tanya kot2 abg alip boleh ambik, tapi abg alip tu nanti entah ke mana pulak perginya, ok cutikan je la tetiba ibu call cakap abg ayip ambik..fuhhh legalah kan. Kebetulan abg ayip pun cuti sebab budak exam pt3.

Ambik.gambar dekat pasti hari tu..hehehe
Ini yang paling mama bangga...pagi tu sedar2 dia dah siap berbaju dan bertudung, angkut beg terus nak ke sekolah. Ini semua sebab abg penyelamat pakai baju sekolah kalau tak mau meraung macam sebelum tu, pantang tengok abg2 tak sekolah dia pun taknak sekolah la tu, ini kes kena tinggal masa abg2 pegi legoland hari tu la, takut kena tinggallah tu kan hehehe


Ini abg ayip yang selalu jadi penyelamat kalau mama papa balik lambat, tolong ambik anak2 dari pasti. Alhamdulillah rumah dekat dengan ibu apa2 boleh minta tolong. InshaAllah tahun depan dah punya perancangan untuk abg adam, harap2 oklah perancangan tu abg adam pun macam seronok je bila mama bagitahu perancangan untuk tahun depan nanti. Moga semua berjalan lancar nanti.

Oktober november cuti & time off dibekukan huhuhu...survey nak tutup, hari ni dah mula kerja hari sabtu mujurlah en.azmi tak kerja, mama tinggalkan je anak2 dengan en.azmi. Ini tadi mama sampai rumah pukul 5 nasi semua dah siap masak, kain baju pun dah kering di ampaian tu, legalah mama penat2 balik boleh goyang kaki heheh.

Wassalam

7 comments:

  1. selagi anak2 belum besar like umur 7 8 tahun, selagi tu lah busy nya, subhanallah..

    ReplyDelete
  2. Kita baca pun terasa kalutnya mama :D

    ReplyDelete
  3. Sama la perangai budak2 kt tadika akk tu, kalo abg atau kakak dorg cuti, dorg pun taknak dtg tadika, eh lagi best ticer2x sbb budak tak ramai, hihi.
    Abg ayip tu sape plak mama?

    ReplyDelete
  4. Comel2nya nanti dah besar lagi disayangi

    ReplyDelete
  5. gitu lah kak ye bila suami isteri kerja, kene saling tolak ansur kan kak...

    nsblah ada jgk abg2 tu nk berkorban demi adelya syg tuh ye... bgs abg2...
    pastu abg ayip tu sepupu diaorg la ye kak? tingkatan berapa? ok jgkla boleh minta tgk2 kan bdk2 tu kan.... kita tak risau sgt

    ReplyDelete
  6. bagus en.azmi pandai settle hal rumah. senang ati balik kerja ya..hehe

    ReplyDelete
  7. Comel2 diaorg masa kecik2.. Rindu bila tgk gmbr diaorg. Yen bulat.. Hehe..
    Hihi... Yaya.. 🤦‍♀️🤦‍♀️
    Sabar je la ye. Mujur la abg memahami mama..

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Kenapa mama sunatkan yen???

Assalamualaikum... Alhamdulillah...12.12.2018, selamat dah hero mama berdua tu disunatkan walaupun sementara nak sampai date tu adrien ba...