Tuesday, 25 December 2018

Dia lah yang pertama

Assalamualaikum...

Alhamdulillah hari ni genaplah usia abg Adam 9 tahun, waktu berlalu rasa sekejap je. rasa macam baru je mama bawa abg 9bln dalam perut mama ni, betapa gembiranya mama papa menanti abg dilahirkan.


Dialah yang pertama
Dialah yang teristimewa
Dialah cinta hati mama
Walaupun terkadang pe'elnya
Membuat mama bertingkah rasa
Tapi percayalah kasih mama tak pernah sirna

Abg adam yang baik walau terkadang memberontak juga, seorang yang manja hokey nak buat apapun kena mama ada hatta nak potong kek pun mama kena ada sebelah, dengan papa memang tak ngam saja asyik nak bertekak je,tapi kasih papa mana mungkin berbelah rasa. Masa dalam pantang bersunat papalah yang bersengkang mata tak tido malam pantau anak2 tido sebab tahu abg tido lasak, takut sangat anaknya berkalih tido pantang abg berbunyi papa dulu yg bangun harapkan mama memang taklah baik mama layan tido kikiki. Papa jugalah yg melayan.segala kerenah abg picitkan kaki,garukan kaki... Manja sangat abg adam nih.

Apapun mama tetap bangga dengan abg, abg anak yg baik.selalu nak tolong mama siap cakap abg dah besar bolehlah.mama ajar abg memasak hehehe...seronok.sangat abg bila mama minta tolong kacaukan kuah diperiuk, inshaAllah abg tunggu abg besar dan tinggi sikit mama ajar abg memasak ye, sebagai lelaki kena tahu memasak juga tau nanti.dah besar boleh berdikari.

Mama doakan abg anak soleh mama beroleh kebahagiaan dan kejayaa' dunia dan akhirat. Abg siap tanya besday abg takde makan2 ke? Ehh abg ni hari tu kita dah potong kek kan ramai2 hadiah pun dah banyak.dapatkan. InshaAllah abg ada rezeki kita makan2 ye, tunggu papa baliklah papa kerja hari ni.😄

Wassalam


6 comments:

  1. Happy birthday Abg Adam..
    Semoga menjadi anak yg soleh, taat kpd Allah, mama dan papa. Semoga cemerlang di dunia dan akhirat.

    Anak sulung mmg jiwanya sentimental..
    Tapi sangat tabah dan kuat semangat. Semoga abg adam menjadi pelindung dan contoh yg baik buat adik2.

    Tak sabar nk tolong mama masak ye. Lps ni senang la mama kalau abg adam da pandai memasak.

    ReplyDelete
  2. Happy birthday Abang Adam. Acik doakan semoga dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki dan jadi anak soleh.
    Takpelah dah celebrate birthday superhero awal hari tu :)

    ReplyDelete
  3. Happy birthday abang Adam! Be a good boy ye

    ReplyDelete
  4. HAPPY BESDAY ABANG ADAM ANAK SOLEH MOGA SUKSES DUNIA AKHIRAT

    ReplyDelete
  5. Happy belated birthday abang adam.. semoga menjadi anak yang soleh.. Aamiin..

    ReplyDelete
  6. abg Adam.
    moga jadi anak yg soleh.
    penyejuk hati mama & ayah ye.

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Tragedi berbuka puasa

Assalamualaikum... Betullah anak2 tu ujian. Ujian terbesar untuk mama anak2 lah,ujian lain mama masih mampu bersabar, bila tiba bab anak2 ...