Saturday, 7 July 2018

Merendang

Assalamualaikum...

Minggu ni 2 kali dah mama merendang, permintaankan jadi kita tunaikan.


4kilo rendang kerang untuk jamuan raya ofis hari khamis lepas, gigih merendang okeh nasib baik ada en.azmi yang tolong kupekkan kulit kerang tu sementara mama menumbuk bahan2 untuk rendang tu, semangat betul mama menumbuk tak guna blender pun, buat dengan penuh kasih sayang sekejap je dah licin hahaha konon mabelles sangatlah tu kan.


Ini cerita hari ni, sedang buat rendang ayam untuk majlis hari raya di taman mama bersama jiran2 malam ni, 2 ekor ayam nampaknya macam tender tiap2 tahun je nih, tahun lepas pun mama buat rendang jugak. Takpelah yang penting mudah dan mama konfiden nak masak, kalau kena goreng mihun tu mau menggelabah jugak sebab mama tak pandai sangat nak goreng mihun banyak2.

Ok lah saja je nak update hehehe

Wassalam.

7 comments:

  1. Sedapnya! Terliur tengok rendang tu 😊

    ReplyDelete
  2. wow sedapnyaaa rendang. cheq suka rendang ayam =D

    ReplyDelete
  3. Mesti sedap rendang mama tu sampai dah dapat contract masak rendang 2 tahun berturut-turut :)

    ReplyDelete
  4. Sedapnya merendang AA.. atie dpt mkan hri tu masa raya je kt MIL.. kt rumah ni belum berkesemptan nk msak sendiri.. hehe

    ReplyDelete
  5. Pergh!! Sedapnya rendang.. Sha nie belum pandai lagi nak merendang, selalu tolong kacau je.. kikiki..

    ReplyDelete
  6. aida x pernah merendang tau.
    stok rendang yg mak bekal kan ari tu, ada lagi dlm freezer.
    memang tiap kali raya, mak buat rendang sgt byk.
    so kami anak2 bwk stok balik rumah. utk tetamu umah kami :)

    ReplyDelete
  7. Samalah.... setakat buat meehoon makan sendiri tu bolehlah, bila dah kena masak 20 org makan terus ngeri haha... takut tak sedap! Lagi pun lenguh oi tangan mengacau tu.
    Rajin En Azmi ye tolong bini. Suami mithali ni!

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Tahniah anak-anak mama

Assalamualaikum... Alhamdulillah syukur pada Allah setelah berhempas pulas selama lebih sebulan menyiapkan kerja balik malam, keluar rumah...