warkah buat abang

 assalamualaikum...




hari ni genap umur abg 4 thn, dah besar anak mama ni.
rasa mcm baru semalam mama lahirkan abg.anak yg mama tunggu2 walapon perit menahan sakit mama tetap tabah demi utk lahirkan abg dan rasa tak sabar nak jumpa abg.
lega rasa bila abg dah selamat dilahirkan.
abg anak mama yg hensem...
jadi anak yg baik ye,jadi abg yg baik utk adik2.
mama tahu kadang2 abg terasa hati sebab mama lebihkan baby dari abg, mama bukan sengaja tapi baby kan tak boleh berjalan sendiri lagi jadi mama kena la dukung baby.apa apa pun baby tak pandai lagi.tapi mama tahu abg mmg sayangkan baby,bila mama minta abg jagakan baby bila mama nak buat kerja,abg boleh jagakan,baby pun seronok bila abg jaga sampaikan baby selalu ajak abg borak cuma abg tak faham apa yg baby cakapkan.
abg buah hati pengarang jantung mama...
mama sayang abg tak berbelah bahagi sama rata je dgn adrien dan adelya,tak lebih tak kurang.
mana mungkin kasih ini terbahagi kerana semuanya anak-anak mama.
mama yg kandung selama 9 bulan, bulan2 yg sangat indah buat mama,walapon sakit tapi bahagia.
anak mama sayang...
mama tahu abg ni berjiwa lembut orangnya,mudah tersentuh hati bila apa-apa berlaku.mama dapat lihat melalui mata abg.abg tau tak..bila abg bersedih mama juga bersedih.ingat lagi masa papa terlupa nak ambil abg pergi kenduri..abg tunggu papa balik,kata papa lepas baca yassin nak ambil abg,abg pun tunggu,tapi papa terlupa...terus muka abg berubah sedih,tak sampai hati mama nak menengoknya.esoknya papa minta maaf dengan abg,tp abg mmg pemaaf orgnya sbb abg cepat je maafkan orang...mama sayang abg.
abg memang abg yg baik...
bila adrien pukul abg,abg tak balas balik..habis sangat abg datang mengadu kat mama kata adik pukul..nak buat mcm mana kan,adik kecil lagi abg kena la mengalah.
tahun depan mama nak bg abg sekolah tadika,tapi dalam hati ni hanya Allah je yg tahu..segala rasa pun ada,pandai ke abg nak naik bas nanti?boleh ke abg itu..bole ke abg ini..mcm2 yg mama fikir..bole ke abg berdikari...alahai mama ni kan takut sangat..mama tahu anak mama pasti boleh kan, mama ni je yg suka fikir bukan-bukan...
ok lah abg...mama doakan abg tergolong dalam org2 yg beriman dan beramal soleh,berjaya didunia & akhirat,mama harap dapat menjadi mama yg terbaik buat abg dan adik-adik.
mama sayang abg

Comments

Popular Posts