adrien punya cerita

Salam semua...
diharap semuanya berada dalam keadaan sihat dan berbahagia selalu..insha Allah..
punya anak kecil yg memang kejenya nak explore macam2 ni kadang2 bole buat mak pening kan?
ada je benda2 yg diorang buat kadang2 rasa nak marah,tapi bila difikir2 balik nak tergelak pun ada..
siapa penah rasa macam tu?...
taktau la kalu kawan-kawan akak nih jenis yang sangat2 penyabar,tapi kalu akak ni memang kadang2 kurang sabar,tapi takde la hilang sabar sampai naik giler...hehe,masih boleh berfikir dengan waras ye..
si adrien sekarang nih..macam2 kerenahnya..panjat rak tv,sampai jatuh terlentang..menangis, meraung..lepas tu buat lagi,mula2 marah juga dia panjat tu,tapi lama-lama akak biar aje,biar dia rasa sendiri apa rasanya bila dah terjatuh tu..hehe lepas jatuh dan menangis tu ambil la pujuk dia,takde la diabiarkan macam tu je.
almari pinggan pun dah dibukanya,disusun barang2 kat tengah ruang tamu,bila en.azmi tengok membebel la dia,tapi adrien buat muka tak bersalah je sambil senyum2 manja..eh..budak sorg ni rasa nak cepuk je pipi yg tembam tu,kalu dapat peluang pergi dapur lagi bahagia dia..segala pinggan mangkuk dia nak amik.
ini lagi satu hasil kerja adrien...
habis dituangnya kismis dan gula-gula dalam beg akak..pegi keje pagi tu main angkut je beg.. sampai ofis,
nah...nak amik kunci terambil kismis,mujur takde semut yang bertandang..hehe
anak bertuah betul..
sekarang ni memang makin banyak la kerenahnya..boleh bikin mama geram je,tapi sangat suka dengan perkembangan yg ditunjukkan,dah nampak bijaknya..
pandai sebut papa je..abis akak pun dipanggil papa...suka la en.azmi tu anak bole sebut nama dia dulu..
pastu kalu nak air..dia dah bole sebut ayer..ayer...kalu tak bagi hmmm..mengamok...pantang betul kalu tgk org makan,mesti dia pun nak join...takpela asalkan adrien sihat...
ok nanti citer pasal abg adam ensem lak...
sampai jumpa lagi...
wassalam..

Comments

Popular Posts