santeknya mama

salam semua...

diharap semuanya berada dalam keadaan sihat dan berbahagia selalu.

hujung minggu sementara adrien tidur,akak dengan adam buat aktiviti mewarna.
adam semangat sebab baru dapat buku mewarna dan set kaler yang mummy bagi,itu yg semangat nak mewarna tu,pastu siap minta mamanya ni mewarna sekali.
so akak pun menjoinkan diri la,udahla mamanya ni bab mewarna tak berapa nak pandai,main hantam je la...

itupun dah dapat pujian dari adam
" emmm...mama santeknye mama kaler.." kembang lobang idung akak dipuji adam..hehehe
adam nih kadang2 mmg manis mulutnya...tengah2 tengok tv dia datang cakap
"saaayaaang..mama, mamakan santekkk..." amboi nak macam nak mintak sesuatu je tu,tapi adam tak minta apapun,mmg selalu mcm tu,dengar kat jiran muntah la diorg dgr anak puji omak diorg nih..hehehe


 tengoklah tu tekun betul adam mewarna..yg gambar ikan tu mamanya nilah yg kaler,hajatnya nak warna macam ikan nemo tu tapi rupa ikannya lain,jadi hentam je la ikut imaginasi yg tak berapa nak hado nih...

adam lak tengah warna buah stoberi..habis dicontengnya buah stoberi tu.takpelah untuk permulaan..
itu belum tengok dia kaler buah nenas lagi purple kaler tu hehe...
tapi ok jugak buat aktiviti macam ni,cuma kena tunggu adrien tido dulu la,kalu tak adrien akan join sekali,bukan taknak bagi tapi nanti habis kaler tu masuk dalam mulutnya.

sambil mewarna akak ajar adam mengenali warna,cuma ada beberapa warna yg baru adam kenal,tapi kira ok la tu,ajar sikit2 janji dia dapat apa yg akak ajar tu...
nanti kena fikir aktiviti lain pulak dengan anak2 nih...

wassalam

Comments

Popular Posts