Saturday, 31 August 2019

Adelya 6 tahun


Assalamualaikum...

Besday adelya 22 ogos hari ni baru mama nak up entri..sibuk sikit tapi takpe mama cerita juga dekat sini sebagai kenangan. Sehari sebelum besday adelya dah sibuk ingatkan mama. Ye lah nanti mama belikan kek.

Ceritanya balik kerja petang tu baru nak pegi beli kek, tapi itulah kita merancang Allah juga merancang konon nak awal tapi mama tersangkut dekat jalan lama,patut 5 minit dah sampai rumah tapi jadi sejam sebab jalan tutup sebelah. 6.40 sampai rumah terus ke kedai kek dan cari lah apa² yang patut lagikan,sampai rumah 7.45mlm kalut siap apa yang patut.

Kek pilihan adelya mestilah nak pony kan, ambiklah dah besday dia biar dia je la yang pilihkan

Sambut dengan kawan² je malam tu, gembira sangatlah dia tercapai hasrat nak potong kek dengan kawan², hajat mama nak masak apa² tak kesampaian sebab sampai lambat,jadi anak² makan sajalah apa yang ada ye.

Lagi sekali potong kek dekat pasti pulak,sampai.adrien naik jeles asyik beli kek untuk adelya je..huhuhu alah besday adrien bulan 12 nanti ada rezeki mama belikan kek jugalah. Tengoklah tu orang pakai tudung pasti dia pakai tudung biasa,kata en.azmi hari² macam tu taknak pakai tudung pasti, en.azmi ikutkan saja sebab tak mahu dia buat perangai. Bika mualimah tanya dia kata "mama basuh tudung tak kering²" adoiii pandai dia menjawab ye.

Terima kasih mualimah bagi hadiah untuk semua anak² yang sambut besday. Hari yang sama juga dibuat sambutan kemerdekaan. Seronok sangatlah adelya tu dapat kibarkan bendera.


Abg adam.siap buatkan kad untuk adelya tu..terima kasih abg adam gembirakan adelya.
Walaupun hanya tulis dikertas buku tapi ianya sangat bermakna. Abg adrien belikan lolipop, hadiah tu bukanlah yang terpenting apa yg penting adalah ingatan dan kasih sayang.

Wassalam.

10 comments:

  1. Riben kat tudung tu buat adelya nampak comel... untie sweetie pun berkenan pe... heheh... epi besday Adelya!

    ReplyDelete
  2. Happy bday buat puteri intan payung adelya... Semoga membesar sihat dan ceria, dpt jadi ank bijak yang menggembirakan hati mama dan papa...

    ReplyDelete
  3. Happy Birthday Adelya!
    Tahun depan nak masuk Tahun 1 lah
    🥰🥰

    ReplyDelete
  4. Happy birthday Adelya. Tahun depan dah darjah 1. Sekolah PASTI eek? Anak saya pun sekolah PASTI. hehe

    ReplyDelete
  5. Happy birthday Adelya...sweet Abg Adam buat kad birthday..

    ReplyDelete
  6. Happy birthday adelya..
    Semoga menjadi anak solehah, di sayangi keluarga, guru2 dan kawan2, cemerlang dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  7. Happy birthday Adelya 🎈🎈🎈
    Haha suka hati dia je pakai tudung lain. Comel adelya :)

    ReplyDelete
  8. Hepi belated besday adelya, wah diam tak diam cek mek ni dah 6 tahun ye, tahun depan dah masuk sekolah, acik ni dok baca cerita2 adelya dari awak 4 tahun lagi tau..sayang sungguh mama kat adelya, so jangan nakal2 ye, semoga jadi anak yg solehah, aminn.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah..
    Happy belated birthday Adelya..

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Shellout

 Assalamualaikum... Kadang-kadang buntu juga apa nak masak bila dah tiap² hari memasak ni. Ahad minggu lepas cadang nak buat shellout makan ...