Tuesday, 6 August 2019

Muka ada senyumm


Assalamualaikum...

Mama sebenarnya bila diberitahu adelya terpilih untuk masuk kalam jamai'e untuk alam ria pasti mama dah berdebar-debar sebab mood budak sorang tu bukan boleh dijangka. Dah la terpilih jadi ketua pulak tu,mualimah tahu peel dia macam tu tapi tetap terpilih jugak. Mama ok je la.

Latihan memang bersemangat semua dialog dia ingat walaupun bukan dialog dia hatta nasyid yang dia tak masuk pun dia ingat juga,memang adelya bab menghafal sangat cepat.

Ahad mama hantar pergi pasti, muka dia dah lain macam tapi mama tinggalkan je pada mualimah,pergi tengok pertandingan pun menyorok je mama dekat tingkap, tengah dok bertanding pun kepala tertoleh-toleh cari mama papa, tapi dah lepas bertanding tu boleh la munculkan diri,kalau sebelum tu mama muncul mau dia buat perangai.

Tengoklah tu anak papa, jenuhlah pujuk dia cakap papa tak tengok dia bertanding. Lepas tu memang kena cukailah macam² dia minta. Kalau menang kena beli makanan banyak², disebabkan penyampaian hadiah untuk kalam jamai'e akhir jadi kenalah tunggu sampai hujung. Alhamdulillah...dalam tertoleh² tu dapat jugaklah naib johan, masih kekal macam tahun lepas.

Muka ada senyumlah...sebab kata mak² sedara kalau menang dapat hadiah apalagi balik tu singgah rumah ibu dulu la tuntut hadiah, mommy dengan makngah tunggu raya haji nanti jumpa baru bagi.. Adoii yang mak² sedara pun gigih memasing tu... Ye lah bagi semangatkan. Lepas ni lambat lagi la nak tengok anak² yang lain buat persembahan di tadika, tunggu Hud pulaklah. Adelya last tahun ni tahun depan dah darjah 1. Anak² seronok kita tengok gelagat persembahan dorang masa tadika ni lah kan. Habis dah la untuk tahun ni tunggu konvo pula hujung tahun nanti.

Wassalam

8 comments:

  1. Tahniah Adelya dan team kalam jamaenya

    ReplyDelete
  2. Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top



    Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live



    Nonton Film Streaming Movie Layarkaca21 Lk21 Dunia21 Bioskop Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia Gratis Online Download - Layarkaca21 Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap Terbaru

    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com



    Nonton Film Streaming Movie INDOXXI Layarkaca21 Lk21 Dunia21 Bioskop Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia dan English Gratis Online Download - INDOXXI Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap Terbaru.

    Bioskopkeren, Nonton Movie 21, Dunia21, Lk21, Jurangan21, Nonton Film21, Indoxxi, Nonton streaming, Nonton Drakor

    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com

    ReplyDelete
  3. Tahniah Adelya, good job tau...
    bijak tau dia, budak bijak mmg mcmtu, ada je akalnya tp bila bt apa2 perform gitu

    ReplyDelete
  4. Kalam jamaie tu macam coral speaking kan, tapi dlm bahasa arab, wah terer juga dpt tempat kedua tu, jenuh cikgu2 melatih kira berbaloila menang tempat kedua..seronok la adelya dapat hadiah ye

    ReplyDelete
  5. Tahniah, Alhamdulillah..seronok dapat banyak hadiah + makan2..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.. Tahniah adelya dan kawan2..
    Hebat yaya.. Semoga terus yakin utk bertanding lagi pd masa depan.
    Ira tggu aisyah la pulak sekolah tadika. Cemana peel nya tak tahu la tu..

    ReplyDelete
  7. Tahniah Adelya ♥️
    Tak lama lagi nak konvo dah 👍

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..
    Tahniah buat Adelya dan pasukan kalam jamae nya

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Shellout

 Assalamualaikum... Kadang-kadang buntu juga apa nak masak bila dah tiap² hari memasak ni. Ahad minggu lepas cadang nak buat shellout makan ...