Thursday, 16 August 2018

Cik Yaya dan Cik Pipa sambut besday

Assalamualaikum...

Hari ni Pasti buat sambutan hari lahir untuk bulan julai,ogos dan september. Hari lahir adelya termasuklah kan tak lama dah pun nak besdaynya jatuh pada hari raya eiduladha nanti, tapi mama ni kan dah mualimah bagitahu nak sambut dekat pasti takkan tak sedia apa2, nanti anak dara tu sedih pulak kawan lain ada kek dia tak de pulak, balik kerja semalam terus ke kedai kek, haruslah dia yang pilih sendirikan. Dah berpuashati dengan pilihannya dan mama pun puashati dengan harganya kita pun balik.

Sampai rumah tengok2 mommy jiran sebelah tanya, mama pun cakap untuk besday di pasti, rupanya mommy tak perasan whatsapp mualimah dalam group, lajulah mommy dengan cik pipa ke kedai kek pulak, cik pipa lahir bulan september. Mujurlah kedai kek dekat je kan, start enjin terus ke kedai kek lah, mama pun tak larat nak buat kek jadi beli sajalah kan.


Kek pilihan si adelya, macam2 ada atas kek tu hehehe hentam je lah yang adelya pilih ni sebab ada si anna atas kek tu, ikutkan mama nak  beli kek lain yang mama rasa lebih comel, tapi dia taknak pulak eh gerammm pulak mama dia ni, puas pujuk untuk ambik kek yang mama tunjuk tu dia taknak jugak, ye lah..ye lah dah besday dia kan mama ikutkan je lah hehehe...yang mama pun pasal kek pun nak bergaduh dengan anak hahaha..ehhh memang mama suka gaduh dengan anak dara sorang tu, kadang balas2 pukul memukul teruk sungguh

Cik yaya & cik pipa sambut besday
Tengok mualimah bagi gambar dekat whatsapp group..ehhhh kek sama denga cik pipa la cuma cik pipa poney cik yaya anna hehehe dah la sekelas, rumah sebelah2 kek pun sama, kira oklah tu kan member baik katakan, pagi tadi tak sabar2 dok panggil pipa dekat pintu pagar pada hal pipa tak keluar pun lagi, lepas tu teruslah merajuk hai susah juga dengan anak dara sorang nih,jenuh nak pujuk pagi tadi lepas tu mama tinggalkan je la dengan ibu ct..


Good girl nih..sebelum pergi pasti tadi mama dah pesan siap-siap "nanti mualimah ambik gambar senyum jangan nampak gigi tau hahah..sebab gigi yaya rongak" marah kejaplah cik yaya dekat mama, tapi tengok mualimah bagi gambar ni nampaknya dia ikut cakap mamanya ni hehehe, tersenyum simpul pulak dia kan depan kek tu, seronoklah kan dapat potong kek, kalau mama tak beli kek nih ada yang menangis tengok kawan lain potong kek.


Ramai lah yang sambut besday, ye lah untuk 3 bulan punya sambutankan, bersusun kek tu ha, jenuhlah anak2 makan kek hari ni kan, semuanya nampak gembira je tu kan.

InshaAllah minggu depan hajat hati tu nak potong kek dekat kampung pulaklah, saja bagi anak dara ni happy, lagipun abg adam dengan abg yen pun tak sempat makan kek nih, abg yen siap minta nak tengok kek lagi pagi tadi, sabar abg yen ye minggu depan kita makan kek ye..ok mama nak rest jap, kaki dah gigil 2 hari ni asyik panjat tangga je dekat opis tu sebab lif banyak tak berfungsi darikan tunggu lif baik guna tangga lagi cepat, boleh bikin mama kurus ini macam tau baru je nak tambah berat badan ni sebab kata pakcik ukuran bmi mama tak cantik kurang nutrisi ngeh..

Wassalam

13 comments:

  1. Oh dah sambut dah besday cik yaya yea, hamboii hepi dia dapat kek idaman hati kan, ha. .puas hati dapat kek sebiji sorang tu, puaslah makan kek kawan2 dan mualimahnya ye, hehe..
    Hai cik yaya, hepi besday.. Jgn nakal2, cian kt mama penat kena naik tangga tu. .kiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. saja sambut awal dengan kawan2 dia dekat pasti tu kak, tapi dia dah cakap nanti nak potong kek lagi hahaha

      Delete
  2. Meriahnya sambut bday :) Happy birthday comel. Hee

    Ika datang singgah sini https://ikashoid.blogspot.com/2018/08/give-thanks-to-allah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. meriah sambut dengan kawan ramai2 kan..terima kasih atas ucapannya ika

      Delete
  3. Happy Bezday Yaya moga makbul apa jua doa mama...
    Untunglah Cik yaya dapat sambut besday 3 hari 3 mlm.... hihi ....
    Cik Pipa ni sapa pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak nom..hahaha barangkali sambut berkali2 lah tu macam tahun2 lepas jugak
      cik pipa tu bff cik yaya, jiran sebelah rumah

      Delete
  4. alahaiiii. tomel2 semuanya.. Happy birthday cik yaya.

    ReplyDelete
  5. Happy birthday yaya in advance..
    Syok la besday jatuh pd hr raya haji ye, semua org cuti, blh celebrate.
    Amboi, kek sorang satu..puas la makan kek.
    Bff ye yaya...taste pun sama. Hehe..
    Berapa tingkat panjat tangga tu? Yg dah biasa turun naik tangga ni pun gigil kaki, yg sedih tu tak kurus2.. Haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq mokde..atas ucapan
      naik tangga dari LG ke ting.8 ada la 10 tingkat

      Delete
    2. Hihi.. Tinggi tu.. Rasa nk tercabut kaki panjat tangga..

      Delete
  6. Happy birthday anak-anak comel...

    ReplyDelete
  7. happy lah anak2 dpt makan kek.
    PASTI izzat tak buat berkelompok.
    buat aje on birthday anak-anak.
    selalu la dpt makan kek.

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Cerita minggu lepas

Assalamualaikum.... Alhamdulillah...semua kerja berjaya siap seperti yang telah ditetapkan. Hujung minggu lepas rasa seronok dapat berada ...