macam-macam kerenah

Salam semua...
dah dua ramadhan hari ni,masih bersemangat utk berpuasa nih walapon semalam menggeletar sampai berbuka...ish3 teruk jugak kali ni,tp masih mampu bertahan...insha Allah.

gaya dua beradik sedang minum susu

macam-macam kerenah dua beradik ni sekarang, kalu tengah baik bukan main lg ketawa terkekeh-kekh ntah apa yg lucu pun  taktau la.
itu macam dalam gambar tu tengah baik la tu,dapat baring minum susu sama-sama.
kalu angin tak baik..amik la pening kepala mama dibuatnya,kalu sorang nak susu,sorang lg mesti nak jugak,pastu adik dah stanby kat kerusi tu,pada hal kerusi tu tempat abg sebenarnya,adik kat tilam dibawah,tapi sejak akhir-akhir nih adik pun dah tukar selera nak minum susu baring atas kerusi jugak.

bila mama dah siap buat susu,adrien yg sedia tunggu kat tepi dapur tu,amik botol susu terus lari lompat baring atas kerusi,abg apalagi..tengok adrien dah baring mengamuk la dia.."mama... adik ni duduk tempat abg" bila suruh baring sama-sama...hmmm adrien takmo berkongsi weh, ditolak2nya abg ke tepi,x dapat dgn tangan dgn kaki dia tolak..ish3 si kecik nih mmg ganas sikit dr abg la.

dah tu sekarang ni setiap hari rasanya abg jadi mangsa dia, sedang mama masak kat dapur tetiba dg je suara abg meraung..sah kena belasah dgn adrien la tu, geram pulak akak dgn si kecik tu,dah dicakap elok2..jgn pukul abg mcm tu, tak baik..pun xmo jalan jugak.dah dipukul tapak tangan pun sama jugak, x diherannya...sudahnya mama suruh abg lari je kalu adik nak pukul.

abg adam ni bukan apa manja sikit,dekat taska pun selalu jd mangsa kawan-kawan, hari tu balik dr taska tengok pipi abg dah berbekas,tanya kenapa? mashitah cubit pipi abg katanya..cubit sampai luka tu..adoiyai abg..kalu kawan nak buat tu lari je la,mama tak minta abg balas balik,tp bila kawan2 nak buat tu abg lari je jauh2 sikit..semalam pun balik tunjuk jari dia sakit,ntah sapa pula yg buat ntahla...
takpe lah abg ye..yg penting jgn abg pukul kawan-kawan sudahla...

wassalam

Comments

Popular Posts