adrien aryan bin azmi pulak

Salam jumaat semua....

kali ni nak citer pasal adrien lak..
adrien dah 1 tahun 8 bulan...bulan lahir sama dgn abg adam,cuma tarikh je yg berbeza.
adrien sekarang banyak yg dia belajar,ye la  adrien sejak lahir dah dihantar ke taska
berbeza dgn abg adam yg dihantar kerumah pengasuh,jadi abg agak manja la..
adrien sangat suka berkawan & bermain dgn abg,nak pulak kalu abg adam ajak main kejar2 dan share tengok lori kat enpon mama.suka sangat2 la adrien,tp kdg2 abg adam usik dan buat adrien sampai nangis.
tapi adrien tak biarkan je bila ada peluang dia pulak yg buat dan usik abg adam...
hmmm...sama je dua beradik tu,bila abg adam baring2 adrien akan naik duduk atas perut abg pastu lompat2 sampai abg menjerit sebab sakit,ye la...adrien tu dah la debab sikit...
seronok bila tengok perkembangan adrien yg agak cepat,mungkin persekitaran yg banyak memainkan peranan juga...kalu abg adam dulu baya adrien ni,baru bole sebut mama..papa..je tapi adrien banyak juga yg dia dah pandai,tapi akak rasa adrien juga belajar dari abg adam sbb bila,abg adam sebut "kakak.."
adrien pun akan mengikut panggil "kakak" juga
panggil abang pun dah boleh...
hari tu..bagi adrien minum vitagen,sekali bila dah kenyang bole pulak dia sembur2 kat baju,bila akak tengok je kat dia..dengan muka tak bersalah dia cakap "hohh..pupah" (tumpah la tu maksudnya) mula tu akak taktau juga lama2 baru perasan adrien sebut tumpah.
pastu dua beradik tu sama pulak...takut dgn cicak,adrien kalu nampak cicak,mula la tunjuk2 kat dinding..
"ticak...hoh..ticak.." nak usik mama ke? pada hal sendiri yg takut.
macam penah akak bgtau diorg suka makan buah anggur,klu kedapur je pg kat peti sejuk tu mula la mulut adrien bising "buah...buah..."
bila nampak org kunyah makanan dia pun laju2 datang tengok mulut kita pastu cakap "nak..nak.." 
kalu dia nak susu pulak,kita lambat bagi mula la nak merajuk,lari-lari sambil tutup mulut cakap "nanak..nanak..." hahaha...sangat comey bila tengok adrien buat macam tu.


pantang nampak makanan mesti dia makan punya
 pernah dia makan roti,abg adam minta sikit,dia masuk semua dalam mulut dia,pastu yg ada sikit kat tangan abg adam tu dia minta balik,menjerit2 satu rumah..bingit telinga dibuatnya..mama ngan papa yg menengok ni tak terkata apa last2 gelak je tengok gelagat dia,bukan main garang dah sekarang ni.
tapi bila mama ni cakap..mama penat la adik...cepat2 dia datang picit kaki.tak pun ketuk2 belakang mama ni...aduhai sejuk rasa hati, hilang jap rasa penat tu..tapi bila diorang mula main kejar2 semula bertambah2 pening mama dibuatnya,itu belum kalu dia mula berebut mainan atau enpon dgn abg adam..lagi riuh rendah dibuatnya...dah bertiga esok ntah macammana la pulak agaknya, bersilatlah mama hari2 agaknya...

apapun semoga anak2 ini membesar dgn sihat...

wassalam

Comments

Popular Posts