33weeks..masih songsang

Salam semua...
semoga semuanya sihat dan berbahagia selalu...
dah 13 hari kita berpuasa kan,pepagi tadi dah dengar lagu raya berkumandang kat radio,tetiba rasa syahdu lak,sebab lagu yg diputarkan pun syahdu je...
bukan nak citer pasal lagu raya ye,saja selingan je tu...
last week check up..dah 33 weeks, ada lg 7 weeks, rasa berdebar tu dah mula ada,baby dalam perut ni pun kadang2 mengeras je,nak berjalan pun dah tak berapa nak laju macam dulu,pinggang pun dah mula sakit2,bila dah duduk bersila tu, nak bangun berdiri memang payah la,kadang-kadang minta en.azmi yg tarikkan...hehehe,kali ini memang perut terasa berat sangat dah berbanding dgn dua yg dulu..
berat baby dah 2.2kg, berat ibu naik 1/2 kilo jek..nampaknya kali ini berat mama nih tak naik sangat la macam yg dua dulu, masa adam cecah la 63kg masa bersalin,masa adrien 58kg..yg ni taktau la berapa kg lak..apapun takpe yg penting semuanya sihat...
cuma yg menjadi kerisauan akak,baby masih belum berpusing,masih songsang,tapi doktor kata masih ada ruang untuk baby berpusing,akak harapkan pun mcm tu jugaklah,moga-moga baby akan berpusing nanti,doktor kata mungkin baby nak balik kg beraya dulu pastu baru berpusing kot,nak balik makan rendang, ketupat semua dulu..hehehe mungkin jugak kot...
gambar dari en.google...
kedudukan baby dalam perut akak macam gambar sebelah kiri tu...
hai sayang berpusinglah ye...
buat kawan-kawan semua sudilah kiranya mendoakan untuk akak dan baby,moga-moga dgn berkat doa kawan-kawan,baby akak ni berpusing ke kedudukan yg normal selepas ni..insha Allah..
tq semua..
wassalam

Comments

  1. Sujud lama2 masa solat... Buat solat hajat... Baca surah al-Inshirah 10x setiap kali lepas solat... Dan amalkan surah al-Insyirah... Bacakan kat air... Kemudian sapu pada perut ikut arah lawan jam dgn niat nk bby berpusing ke bawah...utk mudahkan bersalin normal... Amalkan selalu... Insha Allah dgn izin Allah...

    Moga dipermudahkan urusan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts