bila dia semakin bijak berkata-kata

Salam semua...
diharap semuanya sihat adanya...
semenjak dua menjak ni,bakat berkata-kata adam semakin terserlah,kadang-kadang naik penat nak menjawabnya..hehe
tapi tetap akak layan juga la,walapon dalam keadaan yg kurang bermaya..
masa balik kg hari tu,lalu kat ampang,nampak la tasik
adam : mama..tu sungai kan?
mama : bukan..itu tasik..kalu sungai dia panjang..kalu laut pulak luassss...(nah kemahin omak menjawab)
adam : ye lah tu..mama je betul
uittt...nak gelak ke nak apa ni? akhirnya akak ngan en.azmi senyum je la..
itu kalu dia tau dia salah,cuba kalu dia rasa dia betul..cakap la apapun dia tak heran..
"betul mama..adam betul"..itu la ayat dia kalu dia nak pertahankan kata-kata dia tu.

satu malam,adam ngan adrien minum susu sebelum tido,sementara akak solat isyak dulu..
selesai solat..

adam : mama...tengok ni kepala adam darah...aik cuak jugak akak dibuatnya
mama : darah kenapa?
adam : adik ketuk dgn botol susu...

hahaha...terus akak tergelak dalam gelap tu..adrien la tu,ketuk kepala abg dgn botol susu,adoi la si kecik tu pun bukan main sekarang nih,bila abg tengah baring atau tido mula la dia mengaco abg dia tu,
kadang dipukul2 nya si abg..

nanti dah besar sikit ntah macam mana la pulak peel dua beradik nih..sabor je la akak.
sekarang ni adam je yg mulutnya riuh bercakap itu ini,nanti kalu adrien pun dah bole bercakap,mau tak cukup mulut akak nak menjawab...

wassalam

Comments

Popular Posts