makanan pertamaku

assalamualaikum semua...
cakkk...comel tak saya??? hehehe
 bidadari akak nih dah pun 6 bulan pada 22hb feb ..
perkembangan adelya ni..akak rasa sgtlah cepat,3 bln dia dah meniarap nak masuk 5bln dia dah mula angkat montot dan merangkak...
sekarang adelya dah boleh duduk dan sudah mula berpaut utk berdiri..
cepatlah jika nak dibandingkan dgn abang adam dan abg adrien...
mulut pun boleh tahan bisingnya...hehehe tak kisah lah janji anak mama sihat ye...
dah 5 bulan lebih tu,akak dah perkenalkan adelya dgn makanan lain selain susu ibu,
akak bg adelya makan buah oren,tp airnya saje la...hehehe suka pulak dia makan walapon buah tu agak masam akak rasa,tp mamanya ni tak peduli ye masam pun bg, xpe bg kenal rasa..
lepas tu baru akak buat puri utk bg pada taska..
puri pertama epal,pisang dan kurma...
sekarang akak pelbagaikan lagi la, ikut yg mana adelya suka,setakat ni akak tengok dia semua bedal je..hehehe takde la dia luahkan balik bila akak suap...
saje rajin nak amik gambar..itupun sebab en.azmi belum bangun masa akak buat puri ni,klu tak mau kena perli gak nih,buat makanan anak pun nak amik gambar ke???
hehehe...en.azmi oiittt faham tak wife mu ini blogger??( hahaha...mcm blogger glemer lak pada hal nan hadoo...yg berkunjung ke blog pun bole bilang dgn jari, jari tangan je ye, x perlu campur jari kaki...ehehehe tp xpe yg penting ada pembaca setia...ada tak?? ada kan..kan..kan..)
puri ni campuran karot,labu dan kentang.(nampaknya adelya paling suka yg ini sebab laju je dia makan) masa akak buat bayam ngan karot dia makan tak berapa beria sgt,tp makan jugak la..
sangat suka masak utk anak-anak...sebab rasa bangga bila anak-anak makan dgn berselera..
hehehe...
oh ya..setakat ini sahaja,terima kasih sudi baca...
fikiran akak tengah berkecamuk memikirkan kesihatan abg adam 2,3 hari ni...
harap-harap abang adam cepat baik, risau tengok dia tak aktif macam biasa...
ok lah nanti akak update lak pasal abang adam..
wassalam

Comments

Popular Posts