abang yang sensitif & prihatin


 assalamualaikum..






 semoga semua sihat dan berbahagia selalu

lama rasanya tak cter pasal abg adam nih...
abg adam ni sensitif sikit orgnyer..
masa mama cuti hari2 tanya bila baby nak pegi skool?sbb nya dia jeles baby tinggal kat umah ngan mama.
bila baby dah pegi skool,dia mmg hepi sgt sampaikan tecer kat taska bgtau, dia ckp kat semua org adelya tu adik dia...tecer nk bg mandi adik pun dia bgtau kawan2 adik dia nak mandi...alolo sweet nyer abg adam, tp bila tecer usik dia,kata tu bukan adik dia terus mata berkaca-kaca nak menangis...
apa-apa perubahan pun abg adam dapat tengok,baby dah meniarap abg adam la yg jerit2 bgtau mama,ada masa baby susah payah nak meniarap tak bole, abg adam la yg tolong baby..hehehe pandai dia ye...
kalu mama kemas rumah ke,ubah apa-apa ke mesti abg adam perasan,walapon benda kecik je.. sgt2 perihatin dan sensitif dgn keadaan sekeliling.
kalu tau orang nak datang,mula la dia arahkan mama pakai tudung.satu hari tu abg adam cakap kat mama...
" mama..pegi la pakai tudung"
"kenapa pulak?" tanya mama nya nih...
"ye la kawan papa kan nak datang,mama pegi la pakai tudung.." wahhhh tersentuh hati mama dibuatnya,abg adam dah tau kepentingan tudung yer...

sekarang setiap pagi sebelum pergi skool mesti nak minum air coklat dan makan biskut, terpaksa la mama siapkan pagi-pagi, tahun depan taktau la macam mana pulak.

dalam sensitif dan perihatin tu ada jugak lagi nakalnya..biasa la budak2 kan.. aktifnya pun menjadi2, kalu bercakap tak bole berenti tu,ada je benda yg dia nak tanya,kalu mama ke papa tak dengar, abg adam akan cakap " papa...abg tanya papa ni.." hehehe
macam2 lagi la keletah abg adam ni, kdg2 buat mama terhibur,kadang2 buat mama geram sampai nak bergaduh je dibuatnya dgn abg adam nih..
apapun abg adam tetap buah hati pengarang jantung mama...
 
wassalam

Comments

Popular Posts