sedih hati ini

 assalamualaikum

buka fb arini nampak gambar yg adik akak upload,tetiba rasa sedih dihati ini,memori tu muncul semula.kenangan terakhir dr arwah mak ngan ayah.mmg akak x sempat ada disisi mak semasa mak menghembuskan nafasnyer yg terakhir,tp akak terima semua tu,mgkn ini yg dah Allah tentukan buat akak,akak redha dan akak sentiasa doakan mak ditempatkn disisi org2 yg diredhai Allah.sesekali teringat mmg terasa sayu dihati,tambah2 bila akak kesedihan, lagi la akak teringat kat mak berharap mak ada disisi utk akak bercerita,sayangnya sumer dh x bole akak lakukan,mak betapa aku merinduimu..kdg2 akak harap sumer ni mimpi,mak dan ayah cuma pergi bercuti nti mereka akan blk(bodohkn akak...)tu la kdg2 bodoh jer rasa mcm tu..ye akak mmg terima kenyataan tp ye la kdg2 je rasa mcm tu...ni kenangan terakhir arwah mak,nasi yg mak msk mgkn pd hari terakhir sblm mak menghembuskn nafas terakhir,akak xtau sbb akak takder kat kg.x dpt dh nak mkn masakan mak,mak masak apapun ttp rasa sdp,walapon msk yg biasa2 je,ye la air tangan mak kan...

                                               nasi terakhir yg arwah mak masak...


                sup daging yg arwah ayah masak utk buka posa...tp dia x sempat b'buka pun...


                                           pengat pisang sempat gak arwah ayah masak...

dua masakan diatas arwah ayah yg masak,masakan ini adalah juadah utk b'buka puasa,ramadhan pertama tahun 2007,ayah msk utk adik2,syg,,ayah x sempat b'buka pun,Allah terlebih dahulu m'jemput ayah,saat ini airmata ingin mengalir,aku teringat kembali saat itu,saat aku terima panggilan dr adikku mengatakn ayah tlh tiada...aku menangis sesungguh hati,bkn menyalahkn takdir,cuma t'sentap sedikit,sbb baru sebulan mak pegi ayah lak menyusul,sdh mak tiada b'smbg dgn pemergian ayah,ramadhan dan syawal tahun 2007 itu mmg hambar,blk kg utk sambut syawal xder lg mak ngan ayah yg tggu dimuka pintu,yg ada cuma adik2,sesungghnya pilu dihati hanya Dia yg tahu...aku sgt suka klu ayah masak kari daging sgt sedap,ayah jarang msk,tp ayah pandai masak,dulu2 masa aku msh sekolah,ayah jg rajin basuhkn baju sekolah aku,smpikan kak aku penah kata aku anak kesayangan,aku anak manja,demam sket pun nk tido dgn mak ngan ayah..hehe mesti la kan nak manja ngan sapa lg?dgn akak2 aku?elleh diorg suka m'buli aku masa kecik2 dulu sbb diorg tu penakut...rasa rindu ini kdg2 membuat airmata aku mengalir...saat2 menanti kelahiran anak pertamaku tanpa emak disisi jg sgt2 menyedihkn,pasti mereka yg tlh kehilangan emak jg akan merasa apa yg aku rs...Ya Allah..ampunkan aku krn kdg2 aku merasa segalanya tidak adil,bahkan kdg2 aku merasa blm waktunya utk mereka pegi,knp Kau ambil mereka begitu cpt krn kami msh memerlukan ksh syg mereka,tp aku tau ya Allah ksh syg-Mu pd mereka melebihi dr ksh syg aku,krn Kau lbh mengetahui apa yg t'baik buat kami,Kau lah yg sebaik2 yg membuat perancangan... Tuhan aku bagaikan sebutir pasir yg lemah lg kerdil teguhkan keimanan jiwaku agar tidak terpesong dari-Mu...


 wassalam


Comments

  1. sedih baca nukilan akk :(
    doakan moga roh mereka di tmptkan di kalangan org2 beriman ye kak.

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts