kerenah si adam





aku xtau la camner arwah mak bole m'besarkan 9 org anak & aku xtau cmner ramai ibu2 diluar sana yg sgt sbr melayan kerenah anak2,aku???aku ni baru jer sorg anak tp kdg2 kesabaran cukup t'uji m'hadapi kerenah anakku yg s'org itu.Al-kisahnyer msk arini dh 4hr aku posa,tp 1st posa jer aku msk u b'buka,aku dh x thn lg dh nak msk sambil m'dukung adam yg beratnyer dh 10kilo,mmg m'cabar tul,mmg peelnyer klu aku msk mst dia tgk,aper nk jd chef wan ker bsr nti?ikut ati aku nk jer aku suruh dia tlg goreng ayam dlm kuali tu..dh m'dukung dia konpom esoknyer tgn aku ni m'geletar la..sengal2 pon ader..
Lg citer adam,skang ni ptg2 konpom dia nangis pegang2 kaki aku,pd hal bkn nangis betul2 pun nangis tipu2 jerk sbb nk srh aku bw dia main kat luar,ate klu hari redup xper gak,ni panas,udah gelap kulit tu dibuatnyer,kdg2 ujan pun nk kuar gak,mmg la klu aku marah pun dia x paham,tp aku pun tensen la jgk..mau jer aku cepuk skali, dgr adam nangis2 tu dh mcm bunyi langau lak,hari tu dia buat2 nangis,pastu dia amik tudung aku,sbb dia tau klu kuar umah aku mst pki tudung,mst dia bajet aku nk kuar la sbb bila dia bg tudung tu aku amik,tp aku amik aku sarung kt kepala dia,trs meraung bdk tu..hahaha..geli hati pun ada,geram pun ada...ikutkn ati mmg la kena cubit bdk ni,tp bila malam tgk dia tido,sayu lak ati ni...sian adam kena marah ngan mama busan ni...



adam menunjukkan kerajinannya..

memang boleh diharap

Comments

Popular Posts