Tak sabar menanti Disember

Assalamualaikum...

Ada seorang budak tu asal bangun pagi je mesti tanya mama " mama hari ni bulan berapa?" "oktober" jawab mama dan hari-hari soalan yang sama je dia tanya "Alaaa..mama ni asyik oktober je" ehhh ye lah dah oktober pun ada 31 hari nak oiii, dah la hari-hari tanya mestilah jawapannya sama "oktober" hehehe..."Lambatnya nak disember".

"kenapa dengan bulan disember?" tanya mama. "disember kan besday yen, nanti yen nak kek robot, mama buat kek robot untuk yen ye" ooo patutlah tak sabar nak tunggu disember, rupanya menghitung hari tak sabar nak tunggu besday dia hehehe macam-macam budak adrien ni tau.

Semalam mama keluarkan 1 beg, baju untuk adelya, baju kakak daeisha yang dah tak muat tu mommy bagi pada adelya buat tukar-tukar untuk pergi taska, memang banyaklah dapat suka sangatlah adelya baju gambar princess. Bagus juga mommy bagi sebab baju adelya pun banyak yang dah tak muat, bukan setakat baju untuk pakai harian baju untuk pakai berjalan-jalan pun ada juga, mama tak kisah orang bagi rembat saja asalkan masih elok.

Masa baring-baring sebelum tidur adrien tanya mama lagi "mama kenapa yaya banyak baju princess?" "mommy yang bagi" jawab mama "kenapa mommy tak bagi baju robot dekat yen?" hehehe yen..kalau badan yen tu besar dah lama mommy bagi baju abang awisy tau, tapi yen halus abang awisy tu besar mana muat. Lepas tu adrien sambung lagi "mama...nanti suruhlah mommy bagi hadiah dekat yen baju robot, besday yen kan bulan disember" hahaha tak habis-habis nak ingatkan orang besday dia kan. oklah mama bagitahu mommy nanti mommy belikan lah tu.

Cemburu lah tu adelya dapat baju banyak..kikiki selalu pesan kat mama tu.. "nanti mama dapat gaji belikan yen ni...ye mama" adalah barang yang adrien nak tu hehehe pandai dah dia ye.. baiklah anak-anak..inshaAllah ada rezeki mama belikan, abang adam pun ada minta hadiah juga tu..inshaAllah ada rezeki besday dua-dua bulan disember mama belikan lah buat hadiah...




Inilah budak yang tak sabar nak.tunggu disember tu...hehehe. Sabar ye adrien sebulan lebih je lagi nak sampai hari yang ditunggu, mama kena fikir kek robot macammana lah yang mama nak buat nanti tu, ini kena buat nih kalau tak ada pula yang merajuk.

Ok lah..slow-slow mama jenguk rumah kawan-kawan ye, kekangan masa sekarang ni.tak begitu mengizinkan untuk mama kerap berkunjung.

Sampai jumpa lagi..wassalam

Comments

  1. Ingatkan mamanya yg tak sabar nak tunggu disember, nak pindah rumah sendiri ^_^
    Kisah anak rupanya...

    ReplyDelete
  2. Aolololo...ni dah masuk November sayang...in sha Allah dah tak lama...excited dia ya...

    ReplyDelete
  3. Tak sabar nak sambut hari lahir yea. Pandainya.

    ReplyDelete
  4. Kejap je yen disember tu.. pejam celik pejam celik da disember.. tapi jenuh la mama nk jawab soalan yg sama 29 hari lagi.. haha..
    InshaaAllah, dgn dapur baru nnt, mesti mcm2 idea mama nk buat kek.. semangat.💪💪.

    ReplyDelete
  5. Menghitung hari rupanya hero ni..
    Dulu mamanya menghitung hari nak melahirkan..
    Sekarang si hero menghitung hari untuk sambut besday ye :)
    Happy Birthday in advance dari auntie ye sayang :D

    ReplyDelete
  6. Menghitung hari, haa..kan makcik dah ternyanyi lagu krisdayanti;)
    Mama yan, payah gak nak buat robot tu, buat robot terbaring je kot, buat robot berdiri camane plak kan.

    ReplyDelete
  7. ingtkn sbb nk tunggu ct sekolah...
    rupenya bday dia... hehehe sebulan lg menanti

    ReplyDelete
  8. ANAK CERDIK TU SENTIASA INGAT TARIKH ISTIMEWANYA..

    ReplyDelete
  9. Perangai anak ni mmg macam macam ye Azra. Yang tu lain, yang ni lain haha...Tu tak campur sok sok dah besar pulak tu....
    Dari sekarang nampaknya kena google camne nak buat kek bentuk robot ni haha

    ReplyDelete
  10. Petah sangat anak2 sis hihihi bijak.

    ReplyDelete
  11. ingatkan nk ajak mamanya melancung cuti sekolah..rupanya bday dia..comelnya dia..

    ReplyDelete
  12. tak lama dah nk masuk disember.
    kejap je pejam celik pejam celik sampai lah tu..
    buat mama selamat mendeko kek robot pilihan si anak. hihihi

    ReplyDelete
  13. ooo ingatkan nak ajak g bercuti ke... rupanya besday dia rupanya.. tak lama dah tu kejap je lg nk bulan disember.. kek robot ? waa cmner nak buat tu??

    ReplyDelete
  14. samalah anak saya yang no 2 tu pun menunggu juga besday dia. tapi minggu depan nak sambut sama2 kawan tadika. jadi awallah juga buat kek besday dia

    ReplyDelete
  15. tak sabar nak tunggu birthday ye... so cute!...hihi..kompom dok terbayang2 dah tu robot camna...:)

    ReplyDelete
  16. Oh...Adrien lah ni yang sebaya dengan anak saya si Adik Cute tu ya?

    Sama aje kekdah perangai mereka ni, AA. Anak saya tu pun sejak 2,3 bulan lepas sibuk bertanya bila harijadinya nak sampai. Suruh dibilang dengan jari. Manalah nak cukup 10 jari mengirakan...

    Hopefully dapatlah kek robot impian tu dan sambutan semestinya di rumah baru nikan, AA?

    ReplyDelete
  17. Menghitung hari rupanya dia.. Geng la kita yen.. birthday di hujung tahun..

    ReplyDelete
  18. tak lama dah nak dis, setiap hari la tu tanya..alolo comel ye

    ReplyDelete
  19. aloooooo sweetnya abg adrien ni. kira kalau takde idea sgt. kira beli je edible image dekat kedai bakery. tampal lekat atas kek. selesai masalah ekekekek

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts