Monday, 24 February 2014

makanan pertamaku

assalamualaikum semua...
cakkk...comel tak saya??? hehehe
 bidadari akak nih dah pun 6 bulan pada 22hb feb ..
perkembangan adelya ni..akak rasa sgtlah cepat,3 bln dia dah meniarap nak masuk 5bln dia dah mula angkat montot dan merangkak...
sekarang adelya dah boleh duduk dan sudah mula berpaut utk berdiri..
cepatlah jika nak dibandingkan dgn abang adam dan abg adrien...
mulut pun boleh tahan bisingnya...hehehe tak kisah lah janji anak mama sihat ye...
dah 5 bulan lebih tu,akak dah perkenalkan adelya dgn makanan lain selain susu ibu,
akak bg adelya makan buah oren,tp airnya saje la...hehehe suka pulak dia makan walapon buah tu agak masam akak rasa,tp mamanya ni tak peduli ye masam pun bg, xpe bg kenal rasa..
lepas tu baru akak buat puri utk bg pada taska..
puri pertama epal,pisang dan kurma...
sekarang akak pelbagaikan lagi la, ikut yg mana adelya suka,setakat ni akak tengok dia semua bedal je..hehehe takde la dia luahkan balik bila akak suap...
saje rajin nak amik gambar..itupun sebab en.azmi belum bangun masa akak buat puri ni,klu tak mau kena perli gak nih,buat makanan anak pun nak amik gambar ke???
hehehe...en.azmi oiittt faham tak wife mu ini blogger??( hahaha...mcm blogger glemer lak pada hal nan hadoo...yg berkunjung ke blog pun bole bilang dgn jari, jari tangan je ye, x perlu campur jari kaki...ehehehe tp xpe yg penting ada pembaca setia...ada tak?? ada kan..kan..kan..)
puri ni campuran karot,labu dan kentang.(nampaknya adelya paling suka yg ini sebab laju je dia makan) masa akak buat bayam ngan karot dia makan tak berapa beria sgt,tp makan jugak la..
sangat suka masak utk anak-anak...sebab rasa bangga bila anak-anak makan dgn berselera..
hehehe...
oh ya..setakat ini sahaja,terima kasih sudi baca...
fikiran akak tengah berkecamuk memikirkan kesihatan abg adam 2,3 hari ni...
harap-harap abang adam cepat baik, risau tengok dia tak aktif macam biasa...
ok lah nanti akak update lak pasal abang adam..
wassalam

Monday, 10 February 2014

abang sudah balik

assalamualaikum semua...
semoga semuanya sihat2 hendaknya..
alhamdulillah syukur..abg adam dah balik rumah, walapon sebenarnya belum boleh keluar wad lagi tapi en.azmi dah minta nak balik,bukan apa dia keboringan begitu juga adam.
dekat hospital..dia bukan nak duduk diam berjalan je kerjanya,kadang2 en.azmi bawa naik kereta pusing hospital...aduhhhh penat melayan abg apa taknya dia sihat,mata yg terkena bisul tu pun tidaklah sakit jika tak disentuh,doktor tak bagi keluar lagi sebab nak bagi antibiotik saje.
kadang-kadang nurse datang nak cuci mata dia takde kat tempat sbb pergi berjalan-jalan...
masa adam nak keluar semalam nurse cakap sunyi la wad tu...kalu tak memang adam je asyik keluar masuk dan buat bising macam kat rumah lak...




tengoklah gayanya tu...
ini dia jadi transformers okeh,kadang-kadang dia jadi robot,kadang2 jadi lori..
maunya tak bising wad tu,mujur juga tak ramai org,sampaikan doktor tulis dalam report..hyper active tp takut ubat hahaha...
dia punya meronta masa nak cucuk antibiotik kat tangan tu sampai 4 org kena pegang, siap bungkus dgn selimut lagi,tp sebelah tangan pegang mainan kapal terbang..
dia punya meronta tu sampai bisul tu pecah dah darah keluar sangat banyak..mama ni pun rasa macam nak meraung sama bila tengok,tp terpaksa tabahkan hati..

mana en.azmi taknak balik awal...
tengoklah ni, baru 6 hari di hospital mcm dah boleh buka kedai mainan..
aduhai lah anak..mmg la harga mainan tu cuma rm3-rm5 je, tp jenuh jugakla kata en.azmi, takut lama-lama dia beli satu kedai tu lak...hehehe
cuma yg dua kotak besar tu bukan en.azmi yg beli itu dia pow mak ngah dia..nak transformers katanya yg boleh tukar jd lori..ikutkan akak tak bagi beli,tp mak ngahnya tu mmg belikan juga,pakej lg dgn adrien pun dapat..
matanya masih ada kesan bengkak tu,tp masih perlu dicuci dan makan antibiotik..
hmmm..ntah apa-apa dah yg akak citer nih,tunggang langgang ayatnya kot...
sebenarnya ada ujian yg bertimpa-timpa...tak dapat nak diceritakan lagi..
moga kami semua tabah menghadapinya...
pasti ada hikmah disebalik apa yg berlaku ini..
terima kasih sudi singgah dan baca
wassalam

Wednesday, 5 February 2014

doakan ye

assalamualaikum semua...
semoga semuanya sihat-sihat ye...
update sekejap, nak bgtau abg adam warded kat hospital tengku ampuan rahimah, klang.
sebab bisul dimata, mungkin perlu di operate, keputusan hari ni..inshaAllah
doakan semuanya berjalan dgn baik ye...
nanti bila semua dah ok,akak ceritakan lagi ye...
terima ksih sudi baca
wassalam