Tuesday, 31 December 2013

mau panas ke..mau sejuk??

assalamualaikum semua...
semoga semuanya berada dalam keadaan sihat dan berbahagia selalu...
hari ni hari terakhir di tahun 2013...
semoga tahun depan lebih membahagiakan dan memberikan kejayaan untuk kita semua..
ini...cerita ni nak bagi mama panas ke, nak bagi mama sejuk nih???
kisahnyerrr...
satu pagi yg dah tak berapa nak pagi la..mama sibuk iron baju sbb nak keluar, si kenit adrien pun sibuk2 kat dalam bilik...
tetiba dia dtg kat mama...
" mamaa..." dia tunjuk cermin mata mama yg telah dipatahkan pastu dgn muka tak bersalah dia blahhh.. kusss semangat mama dibuatnya.. beristighfar sampai en.azmi berlari2 naik atas nak tgk apa yg terjadi, tp tak bole nak kata apa-apa...senyummm tak perlu kata apa-apa...
panas dah hati mama nih..sedang mama siap-siap si kenit, gedek-gedek lalu belakang,
ingat nak buat apa...rupa-rupanya...
 
 
 
bentang sejadah terus solat...
solat sunat dhuha ke ni? terus sejuk hati mama kejap...
lama lak tu sujudnya, nak doa bg mama lembut hati ye???
 
 
macam biasaaa...budak nih memang muka tak bersalah je dia buat..
rasa nak cubit-cubit je pipi dia tu..
nak beli cermin mata baru memang tak la lgi,mujur cermin mata lama masih boleh digunakan...hmmm senyum je mama ni tau dgn kerenah anak-anak bertuah mama ni...
wassalam

Saturday, 28 December 2013

luv is in d air

assalamualaikum
salam jumaat, semoga semuanya berbahagia di hari jumaat yg indah ini dan di hari-hari yg mendatang inshaAllah..
  adik akak nor syuhada dalila bt ibrahim telah pun selamat menikah bersama pasangannya,jauh disudut hati terasa sedih dan sayu bila melepaskan seorang adik kepada org lain utk dijaga,hampir menitis airmata ni masa melihat acara akad nikah dijalankan.
terasa adik masih kecil lagi sedangkan mereka telahpun dewasa,
(inilah agaknya perasaan mak ayah bila melepaskan anak perempuan mereka ke tangan seorang lelaki.)
airmata yg hendak menitis akak tahankan supaya tidak jatuh...
majlis biasa-biasa je..alhamdulillah segalanya berjalan lancar walapon sedikit kalut menyediakan segala kelengkapan...
layankan gambar sekitar majlis...hehehe 
bak kata adik lelaki akak yg sorang dlm statu fb dia... pengantin rilek je tp family pengantin yg crazy hahaha...biasa la dpt berkumpul ramai2 meriah la,dpt lak bergambar gedik2...lagi la meriahhhh
 
amik kesempatan menyambut ulangtahun dua org hero akak si abg adam ngn adrien, seronok abg adam, pilih kek padang bola sepak lak tu, siap ada ronaldo tu...hehehe
tak sabar dia nak potong kek, dr malam dok nyanyi-nyanyi kat telinga mama ni nak makan kek..nak makan kek...
layankan gambar..
banyak sangat nak dikongsikan..
apa yang ada je la

wassalam

Wednesday, 25 December 2013

warkah buat abang

 assalamualaikum...




hari ni genap umur abg 4 thn, dah besar anak mama ni.
rasa mcm baru semalam mama lahirkan abg.anak yg mama tunggu2 walapon perit menahan sakit mama tetap tabah demi utk lahirkan abg dan rasa tak sabar nak jumpa abg.
lega rasa bila abg dah selamat dilahirkan.
abg anak mama yg hensem...
jadi anak yg baik ye,jadi abg yg baik utk adik2.
mama tahu kadang2 abg terasa hati sebab mama lebihkan baby dari abg, mama bukan sengaja tapi baby kan tak boleh berjalan sendiri lagi jadi mama kena la dukung baby.apa apa pun baby tak pandai lagi.tapi mama tahu abg mmg sayangkan baby,bila mama minta abg jagakan baby bila mama nak buat kerja,abg boleh jagakan,baby pun seronok bila abg jaga sampaikan baby selalu ajak abg borak cuma abg tak faham apa yg baby cakapkan.
abg buah hati pengarang jantung mama...
mama sayang abg tak berbelah bahagi sama rata je dgn adrien dan adelya,tak lebih tak kurang.
mana mungkin kasih ini terbahagi kerana semuanya anak-anak mama.
mama yg kandung selama 9 bulan, bulan2 yg sangat indah buat mama,walapon sakit tapi bahagia.
anak mama sayang...
mama tahu abg ni berjiwa lembut orangnya,mudah tersentuh hati bila apa-apa berlaku.mama dapat lihat melalui mata abg.abg tau tak..bila abg bersedih mama juga bersedih.ingat lagi masa papa terlupa nak ambil abg pergi kenduri..abg tunggu papa balik,kata papa lepas baca yassin nak ambil abg,abg pun tunggu,tapi papa terlupa...terus muka abg berubah sedih,tak sampai hati mama nak menengoknya.esoknya papa minta maaf dengan abg,tp abg mmg pemaaf orgnya sbb abg cepat je maafkan orang...mama sayang abg.
abg memang abg yg baik...
bila adrien pukul abg,abg tak balas balik..habis sangat abg datang mengadu kat mama kata adik pukul..nak buat mcm mana kan,adik kecil lagi abg kena la mengalah.
tahun depan mama nak bg abg sekolah tadika,tapi dalam hati ni hanya Allah je yg tahu..segala rasa pun ada,pandai ke abg nak naik bas nanti?boleh ke abg itu..bole ke abg ini..mcm2 yg mama fikir..bole ke abg berdikari...alahai mama ni kan takut sangat..mama tahu anak mama pasti boleh kan, mama ni je yg suka fikir bukan-bukan...
ok lah abg...mama doakan abg tergolong dalam org2 yg beriman dan beramal soleh,berjaya didunia & akhirat,mama harap dapat menjadi mama yg terbaik buat abg dan adik-adik.
mama sayang abg

Monday, 23 December 2013

kisah si bidadari

assalamualaikum...
semoga semuanya sihat dan berbahagia selalu...
22 dis 2013
bidadari akak genap 4 bulan
 
dah semakin lasak, meniarap berguling-guling.
kadang2 tak sempat tengok dah tertonggeng atas tikar, tapi adelya ni ok je tak nangis pun tersengih2 je tengok orang.
pepagi bangun tido bising kalu tak nampak muka abg, dah nampak abg baru senyap dan senyum2 pandang abg.
suka sangat dengar abg adam menyanyi, kalu tengok abg bermain dia pun sibuk terteleng-teleng, tersenyum-senyum mcm tak sabar je nak join abg2 main, adrien lak dgn segala lori bg kat adik utk main, mcm la adik tu pandai main...
mulut tu..memang mcm becok jek...terjerit-jerit bercakap ntah apa y dicakapkan pun taktau, tersengih-sengih je dgn air liur meleleh-leleh...
 
 
ni lah rupa bidadari ni bila tgk org makan.. terkunyah-kunyah mulutnya tu...
tak sabar nak makan ye dik??? sabar ye 2 bulan lg mama buatkan makan adik ye...
haish..geram lak nengok budak tecik nih...
wassalam
 

Friday, 13 December 2013

peel budak bertuah

assalamualaikum semua..
dah jumaat kita ye,semoga berbahagia dihari jumaat yg indah ini.
cerita tentang budak bertuah sorang ni sejak berumur 2 tahun
 
 
lepas mandi sangat susah nak pakaikan baju..
tengok tu taknak pakai baju,kalu bole seluar pun taknak pakai,dah pakai dia tanggalkan itu dah kena marah dgn en.azmi baru la dia pakai seluar.
baju memang dia taknak pakai.berlari-lari satu rumah sebab taknak pakai baju...
ikutla anak bertuah ye,dah sejuk nanti pakai la ye
 
ini lagi satu perangai dia..
suka usik orang, amik baju tutup muka dan kepala dia pastu jalan-jalan dekat org dgn slow-slow pastu cakap " antooo...antooo..." 
pastu gelak-gelak..nak usik hantu la dekat org,abg adam la selalu kena..hahaha tau mana la dia hantu macam tu...ish budak adrien ni bijak dia ye,kalu xder baju dia tarik mata dgn jari, pastu ckp antooo...antooo...hehehe cumil je,rasa nak cubit-cubit pipi dia..
haaa...jangan pandang belakang ye...
ada antooo....antoooo......hehehe
ok la babai.

Monday, 9 December 2013

ini cerita saya

assalamualaikum semua...
saya adrien aryan,
hari ni umur saya dah 2 tahun, jadi mama bagi peluang untuk saya tulis2 kat sini pasal saya..ahaksss seronoknye...
saya ada sorang abg dan sorang adik perempuan.
saya sayang abg saya,tapi saya suka gaduh dengan abang,bila abg main dgn lori saya mesti nak kacau abg,bila abg tak bagi saya belasah abg,lepas tu abg nangis...ngadu kat mama.
saya tak kira...kalu saya nak,saya nak juga...abg tak bg saya pukul la abg...hehehe
nakal tak saya??? ala...saya nakal sikit je, saje gaduh2 manja dgn abg.
saya sgt aktif,suka panjat-panjat dan suka lompat2,mama selalu ckp jangan lompat nanti jatuh..sakit tapi saya lompat juga,bila jatuh saya nangis ngadu kat mama...
itu la kan xnak dgr cakap mama lagi, takpe..saya tau mama sayang saya...hehehe saya kan comey mesti la mama sayang...
sekarang ni saya bercakap masih menggunakan bahasa jerman,belanda dan yg seangkatan dengannya sampai mama dan papa pun tak faham apa yg saya cakap,sian tengok mama terkebil2 je bila saya cakap..hehehe tapi mama tetap layan saya walapon tak faham apa saya cakap...
saya kuat makan, apa je yang orang makan mesti saya nak makan jugak, tapi badan saya takla besar sangat..masih jaga kesihatan..hahaha mana nak besar kalu lepas makan je saya terus melompat tak reti duduk diam,kalu diam pun masa tido jek...
ok lah mama kata cukuplah tu menulis nanti tulis panjang2 takde sapa nak baca pulak..ehhh mama jeles tu..mesti ramai yg nak bacakan...
doakan saya ye..jadi anak yg soleh, berjaya didunia dan diakhirat..
wassalam