Saturday, 29 September 2012

moh cari transport

cuti sabtu akak dan en.azmi mengambil kesempatan membawa anak-anak ke jusco bukit tinggi,
sebabnya nak cari transport utk anak2..ngeh3..transport la sangat kan..
sebenarnya dah lama akak nak beli,tp waktu tu kewangan tak mengizinkan,jadinya ini dah ada duit sikit akak taknak berlengah lagi,sebab dah lama sangat nanti takde lak yg akak berkenan tu,tp sesampai kat jusco,apa yg akak berkenan tu memang dah takde pun,rasa sedikit kecewa..tp takpe akak nih bukanlah cerewet sangat asalkan ada yg lain dan lebih kurang dan harga berpatutan dan..berapa banyak dan daaa...
capai je yang akak nak tu,en.azmi pun okeh terus mintak,pastu en.azmi terus cakap kotak tak mau sebab nak pakai terus hahaha..budak promoter tu bagi resit suruh bayar,akak lak tengok budak tu tunjuk cara-cara guna,harus tengok dgn betul2 kang nak suh en.azmi buat,kalu akak salah kang maunyer akak kena kutuk sesedap rasa..
dah settle satu bab..yg akak beli nih transport si adrien..tak larat dah weh akak nak mendukung,beratnya dah berkilo-kilo..hehe
masa adam dulu tak beli sebab guna yg sepupu diorg punya,tp kali nih tak bole la sebab daeisha nak guna juga..
jadi inilah transport adrien...
hehe..ok la tu,mula2 taknak duduk gak tp akak paksa juga,ye lah dah tak larat nak mendukung, guna carrier tu pun dia dah tak selesa,sebab dah besar.
mula2 je taknak duduk lepas tu terus suka,tengok sekekeliling sambil senyum-senyum..hehe
pastu nak cari transport adam lak,ingat nak beli basikal tp apa dia kata tau..
" adam nak yoyi (lori) simen " hei la budak sorang nih tak abis2 dgn lori,pening akak tau,
masa tengok2 kat tempat permainan tu..telan air liur akak tau..ada seketul jek lori simen,pastu tengok rege..pitam mak ko..seketul cam tu dah rm100..hmm baik mak makan pizza,kenyang jugak,
bukan taknak beli,tp akak rasa lebih baik beli mende lain,lori pun dah bersepah kat umah,
pastu pujuk dia pegi makan dulu,supaya dia lupa lori tu..
pastu en.azmi cakap la " nanti kita beli basikal ye.."
" tak nak..adam nak yoyi simen je.." hmm dia ingat jugak tu.
akhirnya lepas makan pegi juga dekat tempat permainan tadi.
akak dah tak bawa kat tempat lori simen tu,akak tengok je lori2 lain,sekali tengok ada yg rm20,akak terus rembat dan tanya adam nak lori ni? dia angguk akak terus pegi kaunter..bayar jgn banyak soal..hehe
tengok tu..nak bawa sendiri lori,taknak guna beg,pastu tersenyum gembira..
sampai umah terus nak main,adrien tak boleh nak sentuh pun lori tu..

pastu ada satu kejadian kat jusco yg bole buat akak hilang akal jap..
en.azmi tolak stoller adrien, akak lak pegang adam,sekali dia lepas tangan akak pastu lari sekuat hati ikut celah-celah rak baju,akak pun berlari pecut 100m kejar adam,pastu dah tak nampak dia..alahai..cuak dah akak rasa,yer lah dia dah la kenit mana nak nampak kot celah2 tu,cemas dah nak call en.azmi..sekali ternampak adam berlari keluar menuju ke arah en.azmi..fuh lega akak rasa..hmm dalam lega2 tu..dapat jugak la sebijik buah pulasan kat telinga adam..ha amik, meraung adam kat situ..geram akak dibuatnya..sekuriti yg ada kat situ pun akak dah tak heran..ye la geram akak kalu tak jumpa tadi mau akak yg meraung dibuatnya..Ya Allah risau betul...

ini lak masa dalam keta,kitorang ikut jalan bandar puteri,pastu tepi jalan tu ternampak la 2,3 ekor monyet..
en.azmi : eh! monyet..
adam : mana monyet?
en.azmi : tu monyet,kawan adam
adam : eh..mana ada..kawan adam kat kool (school ),tu kawan papa la..
hwah3..akak gelakkan en.azmi,niat nak kenakan adam,dia lak yg dikenakan adam..

wassalam..