Thursday, 21 June 2012

sian tengok si tenit nih

 assalamualaikum...
 
 
 
 
 
 
 
si tenit nih,sian nengoknyer batuk,demam ngan selsema.
siang2 ok..kat taska ok tader meragam ke apa,cuma nangis bila lapar ngan nak tido je,
tapi bila malam..batu bukan main teruk,sampai muntah2,badan pun panas,hidung berhingus jek.
dah bg makan ubat sumer tapi tetap tanak hilang gak,dah tatau nak wat camner lagik.

batuk berkahak gitu,ntah macammana nak buat,kalu bole gantikan tempat adrien,nak je akak ganti biar akak je yg sakit,sian sgt menengoknye,malam nak tido pun merengek,mungkin hidung tak selesa,dah isi ubat hidung ok la sekejap,pastu jadi balik,bernafas pun dgr mcm tak bape nak selesa,kalu x ok gak nanti kena bawa gi spital gak la,ntah2 nanti kena sedut gas lak macam daeisha haritu,taper lah asalkan adrien sihat..

walapon dalam tak2 sihat tu,masih gak nak senyum2..sian dia..

walapon tak bape sihat tetap nak rebut mainan ngan abg dia..huhu
 
wassalam
 

Monday, 18 June 2012

citer adam lagik

salam kengkawan

budak sorang nih memang suka bagi maknyer semput napas nak pitam.

tetengah sedang enak melipat kain baju berbakul2

tetiba adam panggil..
"mama ensem kan adam?"

akak pun berpaling la nak tengok,sekali amik ko,xtau nak rasa apa,nak marah ke nak gelak..
adam..adam..ye la adam ensem,tp janganla pakai bedak banyak2..

nah amik utk tatapan mama & utk adam bila adam dah besar nanti..huhu
 
 
 
sebotol bedak habis dikerjakan adam hari tu,bukan kat muka jer,kat lantai pun abis dia bedakkan sekali.
macam2 la adam nih,bersabar je la mama yer.tunggu adrien lak besar sikit nanti,jgn dua2 pakat nak kenakan mama sudah la,tu pun adam ni mulutnya dah boleh tahan kalu bercakap,kdg2 geram je dibuatnya..

babai

Saturday, 2 June 2012

mencabar kesabaran jugak nih

Salam..

hari ni cuti..huh!sumer org pun cuti ya tak?
hari ni 1st time cuba utk tidak memakaikan adam dengan pampers.
umurnya memang baru 2thn setengah,akak pun xtau umur bape yg sesuai utk mengajar anak utk tidak memakai pampers,memandangkan adam dah terer bercakap jadi masa cuti ni lah akak nak cuba ajar dia utk tidak berpampers.mana tau dah bole cakap tentu la boleh bgtau kalu nak buang air kan,sebab kebiasaannya pun dia akan ckp kalau dia nak yak2,walapon pakai pampers.

tp memang agak mencabar la pulak,sebabnya bila x dipakaikan pampers xnak lak dia ckp bila nak buang air,
sudahnya bape kali akak kena mop lantai hari ni.
lak tu setiap 5minit sekali rasanya akak ngan en.azmi dok tanya adam nak kencing?
xnak jawabnyer..
pastu siap bawa ke toilet ajar mcm mana nak buang air,
pastu dia pun ckp nak encing gi toilet..oh pandai
tapi x serupa bikin,tetap berterabur...
belum sampai toilet dah meleleh2..masuk bilik air bukannya apa,dia kata nak basuh kencing tp dia main air..
dah satu hari nii bape banyak seluar yg kena tukar,adoiyai camner nak buat nih,ke nak kena tunggu lagi?

akak x kisah nak mengelap lantai 4,5,6 kali sehari tp en.azmi tu mcm tensen la pulak,kalu bole malam pun akak xnak bg pakai pampers,tp en.azmi pakaikan jugak,xper la esok cuba lagi,
harap2 ok la nanti,permulaan ni biasala mesti susah dulu yer x?
ni pun tengah baca2 gak kat blog2 tentang perkaran ni..heh siap baca kat blog tu..
yer la,baca apa yg patut boleh pratikkan nanti... 

berusaha!!!